پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۲۴۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه منافع سازمان سنجش و برخی از مسئولان آموزش و پرورش ایجاب می‌کند کنکور برگزار شود، گفت: با بهانه‌هایی سعی می‌کنند از حذف کنکور جلوگیری کنند.

شعار سال: سید حمایت میرزاده با اشاره به لزوم حذف کنکور، گفت: برخی مسئولان با بهانه‌هایی سعی می‌کنند از تحقق این امر جلوگیری کنند؛ به طور مثال بیان می‌کنند برای حذف کنکو به مدل جایگزین نیاز است اگر قرار بر طراحی مدلی جایگزین بود باید در طی چندسال گذشته مدل جایگزین مناسب برای آن طراحی می‌شد.

زیرساخت‌های مناسب برای حذف کنکور را فراهم نکردند

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر قانون حذف کنکور مشکلی دارد باید با دلایل علمی و متقاعدکننده مشکلات مطرح شود تا در مجلس به آن رسیدگی شود؛ وزارت علوم و آموزش و پرورش باید پس از تصویب این قانون به دنبال ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای اجرای قانون بودند درحالیکه اقدام چندانی در این زمینه انجام نشده است.

وی با بیان اینکه منافع سازمان سنجش و برخی از مسئولان آموزش و پرورش ایجاب می‌کند کنکور برگزار شود، اظهار کرد: اگر بنا به حذف کنکور بود باید برای تحقق آن در سال‌های اخیر برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌گرفت.

میرزاده افزود: وزارتخانه‌های مسئول اگر پایبند به اجرای قانون بودند، زمینه و زیرساخت‌های لازم را برای حذف کنکور فراهم می‌کردند؛ اگر قانون حذف کنکور مشکلی دارد مسئولان مربوطه می‌توانند مشکلات موجود در اجرایی کردن این قانون را با مجلس مطرح کنند و راهکارهای مناسب برای حل این مشکلات را ارائه دهند.

منظور از سوابق تحصیلی صرفا بررسی نمرات نیست

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس بیان کرد: برای حذف کنکور باید به نتایج امتحانات نهایی مدارس اطمینان کرد چرا که آموزش و پرورش با رعایت قرنطینه و تمهیدات امنیتی امتحانات نهایی را برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم باید به نتایجی که از امتحانات نهایی بدست می‌آید اعتماد کنند، گفت: برخی افراد مطرح می‌کنند اگر پذیرش کنکور از طریق نتایج امتحانات نهایی باشد مردم نمی‌توانند به این نتایج اطمینان کنند این درحالی است تمام مسائل امنیتی برای برگزاری امتحانات هماهنگ و نهایی لحاظ می‌شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منظور از سوابق تحصیلی صرفا بررسی نمرات نیست، گفت: در بسیاری از موارد می‌توان پژوهش‌های دانش‌آموزان را در سوابق تحصیلی اثر داد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار 4 اسفند 96، کد مطلب: 371674، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
ب نظر من صرفا منافع نیس
راهکار جایگزین حذف کنکور چیه؟معدل؟
با این همه یکسان بودن معدل؟
ا.ف75
ناشناس
United States
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
معدل هم راهکار خوبی برای نشون دادن علاقه مندی یک نفر به یک رشته خاص نمیشه
به نظرم این کار رو باید طی چندین مرحله اونهم توسط روانشناسان و جامعه شناسان و معلمان صورت بگیره
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین