پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۱۸۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۶
عضو کمیته ویژه کمیسیون عمران برای بررسی علل سقوط هواپیمای A.T.R گفت: بر اساس مکالمات ضبط شده در جعبه سیاه این هواپیما، دقایقی قبل از سقوط کمک خلبان از خلبان می خواهد که به دلیل نبود دید کافی باید برگردند اما بازگشت صورت نمی گیرد.
شعارسال: سید احسن علوی نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه روز دوشنبه سازمان هواپیمایی کشور که برای بررسی علت سقوط سقوط هواپیمای A.T.R تشکیل شد، گفت: در این جلسه صدای دانلود شده آخرین مکالمات خلبان و کمک خلبان را برای ما پخش کردند که ما به دقت این صدا را گوش کردیم.

وی با بیان اینکه بر اساس صداهای ضبط شده، هر 2 خلبان دستگاه اتوپایلت را از 17 هزار پا به 15 پا و 14 پا تنظیم می کنند، افزود: 2 خلبان فکر می کردند که قله دنا را رد کردند چون به دلیل جو نامناسب و مه گرفتگی، دید نسبت به جلو وجود نداشت.

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: 2 خلبان سپس برای فرود آمدن هواپیما را خاموش می کنند و وقتی به کوه نزدیک می شوند، سیستم حسگر هواپیما 2 بار اعلام می کند که هواپیما به مانع نزدیک می شود و باید اوج بگیرید که متاسفانه به دلیل خاموش بودن هواپیما اوج گرفتن انجام نمی شود و هواپیما به کوه برخورد می کند.

علوی افزود: شاید در زمان اخطار سیستم حسگر، خلبان و کمک خلبان فراموش کردند که هواپیما خاموش است و نتوانستن سریع اقدام کنند.

وی اضافه کرد: دقایقی قبل از سقوط به خاطر مه گرفتگی شدید، تراکم ابرها، جو نامناسب و نداشتن دید به جلو، کمک خلبان به خلبان اخطار می کند که باید برگردیم اما این برگشت صورت نمی گیرد.

علوی در عین حال گفت: مسئول هواشناسی در همان روزهای اول سقوط هواپیما، در جلسه ستاد بحران اعلام کرد که ما وضعیت بد هوا و مخاطرات احتمالی را هشدار داده بودیم.

وی با بیان اینکه هواپیما قبل از برخورد با کوه از رادار خارج شد، افزود: دلایل سقوط هواپیما همچنان در دست بررسی است و در روزهای آینده نتایج بررسی ها اعلام خواهد شد.

هواپیمای ای تی آر ۷۲ - ۶۰۰متعلق به هواپیمایی آسمان در ساعت 8:05 صبح روز یکشنبه 29 بهمن فرودگاه مهرآباد را به مقصد یاسوج ترک کرد اما در نزدیکی یاسوج به قله های دنا برخورد کرد. این هواپیما 66 مسافر و کادر پروازی داشت که همگی جان باختند.

بعد از سه روز جستجو لاشه های هواپیما و برخی اجساد پیدا شده و جستجوی برای پیدا کردن همه اجساد ادامه دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار: 23 اسفند 1396 ، کدخبر: 3961223075 ، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
0
0
پس علت صانحه مشخص شد ؛ شرایط آب و هوایی بسیار بد در آنجا
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
0
0
خب وقتی کمک خلبان این احساس رو کرده که باید برگردن وبرگشتی صورت نگرفته یعنی بسیار بسیار زیاد جرمی متوجه خود خلبانه!
ا.ف75
ناشناس
United States
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
0
0
امیدوارم این بررسی ها و اطلاعات باعث بشه که دیگه شاهد چنین اتفاقاتی توی کشور نیفته
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین