پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۶۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
مدیر کل محیط‌زیست استان سمنان از مشاهده سه قلاده یوزپلنگ در پارک ملی توران شاهرود خبر داد و گفت: در سال جاری ۱۵ بار مشاهده یوزپلنگ به صورت مستقیم و توسط دوربین به ثبت رسیده است.

شعارسال: مدیر کل محیط‌زیست استان سمنان از مشاهده سه قلاده یوزپلنگ در پارک ملی توران شاهرود خبر داد و گفت: در سال جاری ۱۵ بار مشاهده یوزپلنگ به صورت مستقیم و توسط دوربین به ثبت رسیده است.

عباسعلی دامنگیر ، بابیان اینکه ۳ قلاده یوزپلنگ در پارک ملی توران شاهرود مشاهده‌شده است، ابراز داشت: ساعت ۱۴:۳۰ روز جمعه ماموران گشت سیار پارک ملی توران بر اساس گزارشات دریافتی همیاران طبیعت بلافاصله به محل اعزام و موفق به تصویربرداری از این سه یوزپلنگ شدند.

وی بابیان اینکه این سه قلاده یوزپلنگ دریکی از بهترین زیستگاه‌های آهو مشاهده شدند، افزود: وجود جمعیت خوب علفخواران نشان از پویایی منطقه و غنی بودن حیات وحش است و هرکجا این علف خوارن به وفور وجود داشته باشند رویت حیوانات گوشت‌خوار دور از انتظار نخواهد بود.

* ۱۵روئیت در سال۹۶

مدیر کل محیط‌زیست استان سمنان بابیان اینکه از ابتدای سال جاری ۱۵ بار مشاهده یوزپلنگ به صورت مستقیم و توسط دوربین به ثبت رسیده است، ابراز داشت: آخرین تصاویر مشاهده یوزپلنگ ۱۵ اسفندماه سال جاری بود که ماموران اجرایی پارک ملی توران موفق به رویت چهار قلاده یوزپلنگ شدند که نشان می دهد از ابتدای سال مشاهده بالغ‌بر ۳۱ قلاده یوزپلنگ به ثبت رسیده است.

دامنگیر بابیان اینکه عبور حیوانات و نبود دید در شب برای رانندگان باعث تصادف جاده‌ای و تلفات حیوانات می‌شود، تصریح کرد: به علت شرایط خشکسالی گونه های مختلف جانوری برای جستجو غذا به سمت اراضی دشت ها حرکت می‌کنند پستانداران شب فعال، خزندگان چون لاکپشت بدلیل سرعت زیاد خودروهای عبوری و کاهش میدان دید رانندگان در شب که به یک‌ششم دید در روز می رسد به راحتی آسیب‌دیده و تلف می‌شوند.

وی بابیان اینکه تصادفات جاده‌ای با حیات وحش علاوه بر زیان اقتصادی، باعث تهدید و کاهش جمعیت گونه های حیات وحش می‌شود، ادامه داد: با توجه به فرارسیدن تعطیلات نوروزی و حجم بالای ترافیک در جاده‌های کشور خصوصا محور شاهرود - سبزوار و حاشیه این محور در حدفاصل کاروانسرای میاندشت تا کاهک (در خراسان رضوی) یکی از بزرگ‌ترین ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره کشور (ذخیره‌گاه زیست‌کره توران) قرار دارد لازم است رانندگانی که در این ایام قصد تردد از این محور رادارند به تابلوهای هشداردهنده عبور حیات وحش، خصوصا یوزپلنگ آسیایی، توجه کنند و در این ایام مراقب حیوانات باشند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 26 اسفند 1396، کدخبر: 4253487، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
0
0
طبیعت شاهرود واقعا یکی از بکر ترین و زیبا ترین طبیعت های منطقه است ، حیات وحش آن هم نیاز به توجه بیشتری با توجه به گونه های جانوری خاصی که در آن زندگی میکنند دارد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین