پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۶۹۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶
در حالی کمتر از دو روز به پایان سال فرصت باقیست و خانواده‌ها در تکاپوی خرید کالاهای ضروری و وسائل سفره هفت سین هستند که گرانی در بازار تزئینات هفت سین باعث نارضایتی برخی از شهروندان شده است.
شعارسال:در حالی کمتر از دو روز به پایان سال فرصت باقیست و خانواده‌ها در تکاپوی خرید کالاهای ضروری و وسائل سفره هفت سین هستند که گرانی در بازار تزئینات هفت سین باعث نارضایتی برخی از شهروندان شده است.

کمتر از دو روز به پایان سال باقیست و خانواده‌ها به غیر از خرید کالاهای ضروری، چون خوراک و پوشاک به فکر فراهم کردن وسایل هفت سین هستند که شامل ماهی قرمز، سمنو، سرکه می‌شود.

سفره‌های هفت سین آماده قیمت‌های متفاوتی از 40 تا200 هزار تومان دارند. با این حال هر کدام از اقلام سفره هفت‌سین به طور جداگانه هم فروخته می‌شوند زیرا به قول معروف بازار شب عید برای خرج کردن است، خرج‌هایی که پایانی ندارند از لباس و کفش، میوه و آجیل گرفته تا تزئینات سفره هفت‌سین به گونه ای که در چنین مواقعی اگر با یک کارت عابربانک پر به بازار بروید وقتی به خانه برگردید چیزی ته جیب‌تان باقی نمی‌ماند این خاصیت بازارگردی‌های شب عید است.

علی ای حال در حالی برپایی سفره هفت سین یکی از این آیین‌های زیباست و مردم در هرگوشه از این سرزمین پهناور با ذوق و سلیقه خود آن را می‌چینند و در هنگام لحظه تحویل سال در کنار آن می‌نشینند که گرانی در بازار هفت سین باعث نارضایتی برخی از شهروندان شده است.

سالاری یکی از شهروندان در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی عصرهامون با بیان اینکه قیمت تزئینات سفره هفت سین در بازار سر به فلک کشیده است، گفت: قیمت یک تخم مرغ تزئینی برای سفره هفت سین از 4 هزار تومان شروع و به هفت هزار تومان خاتمه می شود.

وی با بیان اینکه هر بسته کوچک و ناچیز سماق، سپند و سیاه دانه دو هزار تومان به فروش می رسد، افزود: هر دانه سیب و سیر مصنوعی نیز دو تا6هزار تومان و هرعدد سنجد مصنوعی هم 500 تا 800 تومان به فروش می رسد که این گرانی در بازار سفره هفت سین باعث نارضایتی مردم شده است.

یکی دیگر از شهروندان هم در این خصوص اظهار کرد: در سایه کمبود نظارت مسئولان مردم از گرانی های موجود در بازار رنج برده و همگان قدرت خرید اقلام و اجناس مورد نیاز در شب عید را ندارند.

راشکی با بیان اینکه یک سبزه عید از 10 تا 25 هزار تومان به فروش می رسد، افزود: این گرانی مختص بازار هفت سین نیست و به تبع آن پای گرانی به بازار آجیل و میوه ها هم رسیده است.

وی با بیان اینکه قبلا سیب و پرتقال تامسون کیلویی دو هزار و 500 تومان بود، ادامه داد: این روزها همان پرتقال و سیب با قیمت هر کیلو 3 تا سه هزار و 500 تومان به فروش می رسد.

یکی دیگر از شهروندان هم بیان کرد: یک سفره هفت سین آماده از 40 هزار تومان شروع و به 200 هزار تومان ختم می شود، با این آمار و ارقام نجومی مردم چگونه سفره هفت سین خود را بچینند.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار27اسفند 96، کدخبر: 1331908، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
0
0
مقصر این گمرک ایران است که اجازه ورود این کالا های مسخره را به داخل کشور میدهد و از طرف دیگر اجازه ورود خودرو های خارجی را به داخل نمیدهد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین