پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۱۱۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۱
نایب رئیس مجلس گفت: دخترم فوق‌لیسانس شیمی و ماهیانه ۴ میلیون حقوق دریافت می‌کند.
شعارسال: مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به استیضاح وزرای تعاون،کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی، در مجلس، گفت:روند کار ما برای اصلاح امور با استیضاح حل شدنی نیست.

وی با بیان اینکه استیضاح زمانی مطرح می شود که افتضاحی به بار آمده باشد، افزود:، ما زمانی که ما نتوانیم در مورد انحرافی که در کشور وجود دارد مسئله ای را مطرح کنیم و یا سوالی در آن باره بپرسیم نتیجه‌اش آن می شود که مشکل آنقدر بزرگ شود که افتضاح به بار آید. لذا سوالی که وجود دارد این است که ما چرا می‌گذاریم کار به آنجایی برسد که افتضاح به بار آید؟ سوال دیگری که وجود دارد این است که آیا اصلاً افتضاح به وجود آمده یا خیر؟

نایب رئیس اول مجلس یادآور شد:بنده وزیر بودم و استیضاح شدم اما من واقعاً افتضاح به بار نیاورده بودم ولی ما توقعات را در جامعه بالا برده‌ایم؛ به وزیر اختیارات و منابع محدود داده‌ایم در نتیجه اختیارات و توقعات با یکدیگر همخوانی ندارد بنابراین ما کسی را محکوم می‌کنیم که اختیارات و منابع چندانی در اختیارش نیست.

پزشکیان ادامه داد:در واقع بنده را به دلیل چیزی استیضاح می‌کردند که نه اختیار و منابعش را داشتم، در نتیجه عدم هم‌خوانی منابع و اختیارات با توقعات سبب می شود تا این قبیل نارضایتی‌ها به راحتی حل نشود.

وی تاکید کرد:به نظر بنده در رابطه با قوانین نوع نظارت و کار نمایندگان مجلس می‌تواند بهتر شود.

نایب رئیس اول مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا هیئت رئیسه درباره استیضاح‌ها تصمیم جدیدی اتخاذ نکرده است، گفت:هیئت رئیسه در رابطه با استیضاح‌ها طبق آئین‌نامه عمل می‌کند و اگر با هیئت‌رئیسه بود اعضای این هیئت راضی نبودند که 3 وزیر پیش از سال نو استیضاح شوند.اما اگر این اتفاق نمی‌افتاد نمایندگان اعتراض می‌کردند که هیئت رئیسه به آئین‌نامه عمل نکرده و زمانی که نمایندگان طرح استیضاح را امضا کرده‌اند هیئت رئیسه باید استیضاح را اعلام کند.

پزشکیان در پاسخ به این سوال که مباحثی مطرح بود مبنی بر اینکه آقای پزشکیان مانع استیضاح وزیر کار می‌شود، اظهار داشت:اصلا چنین چیزی وجود ندارد.نمایندگان برای استیضاح وزیری امضاء جمع می‌کنند بعد برخی از متقاضیان امضای خود را پس می‌گیرند زمانی که هیئت رئیسه اعلام می‌کند که امضا‌ها از حد نصاب افتاده ، نمایندگان مجدد شروع به جمع آوری امضا‌های جدید کردند و استیضاح هم انجام شد.اینکه کسی بتواند جلوی استیضاح را بگیرد وجود ندارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس در جواب به این سوال که مباحثی مطرح می‌شود که یکی از نزدیکان شما از طرف آقای ربیعی در جای مشعول به کار شده لذا آقای پزشکیان مانع استیضاح وزیر کار بود، گفت:زندگی بنده بسیار شفاف و وضعیت فرزندان بنده هم مشخص است.در رسانه‌ها درباره دختر بنده مسائلی را به اشتباه مطرح کرده‌بودند.دختر بنده فوق لیسانس پتروشیمی از دانشگاه شریف گرفته است و در شرکت جم مشغول به فعالیت است و حقوقش ماهانه 4 میلیون تومان است و تمامی این مسائل هم ربطی به موضوع استیضاح وزیر ندارد که من بخواهم به خاطر آن جلوی استیضاح را بگیرم.

پزشکیان گفت: اینکه افرادی این گونه مسائل را مطرح می‌کنند نشان دهنده‌ این است که این افراد صداقت، سلامت و ایمان ندارند برای اینکه صداقت حکم می‌کند که افراد دروغ نگویند و اطلاعات نادرست منتشر نکنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 28 اسفند 1396 ، کدخبر: 1684065 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
0
0
دختر ایشان از بسیاری از مهندسان دیگر خیلی بیشتر حقوق دریافت میکند با اینحال
لزومی نداشت که همچین حرفی در پارلمان گفته شود
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
0
1
پزشکیان گاهی وفت ها حرف های بسیار نامناسبی را در مجلس میزند که واقع مجلس جای این حرف ها نیست
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
0
1
بنده هم اشنایانی در دانشگاه شریف دارم که بیکارند تمام بحث ها سر این تفاوت هاست
ن.ف۸۳
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
1
0
4 میلیون تومن که چیزی نیست با توجه به شرایط اقتصادی حال جاضر
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین