پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۷۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
رییس اداره منابع آب حوزه مرکزی شرکت آب منطقه‎ای یزد اعلام کرد: طرح تحویل حجمی آب چاه‏‏‎های کشاورزی شهرستان تفت در سال جاری اجرا می‎شود.

شعار سال: محمدحسین باقری در شهرستان تفت از اجرای طرح تحویل حجمی آب چاههای کشاورزی در دشتهای نیر- دهشیر و طاقستان برای سال جاری طبق یک برنامه زمان‏بندی خبر داد.

وی با تشریح وضعیت بارندگی و منابع آبی در شهرستان تفت نیز بیان کرد: با افزایش جمعیت و به دنبال آن افزایش نیاز آبی با کاهش سرانه آب تجدیدپذیر در کشور روبرو هستیم که این امر ضرورت مصرف بهینه آب و اصلاح شیوههای فعلی و سنتی مصرف آب در بخش های مختلف را بیش از پیش ضروری می‌‏سازد.

وی به نقل از وزیر نیرو، اظهار کرد: در 47 سال اخیر در حال سپری کردن خشک‌ترین سال هستیم به طوری که میزان بارندگی در شهرستان تفت در شش ماهه آبی سال جاری نسبت به سال آبی گذشته با 53 در صد کاهش روبرو بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به تعداد 900 منبع آبی شهرستان تفت، افزود: مجموع چاه‏های مجاز فعال شهرستان تفت 471 حلقه چاه و تعداد قنوات آن 429 دهنه است که متاسفانه به دلیل خشکسالیهای مستمر و همچنین برداشت بیرویه از منابع آب زیرزمینی، میزان افت متوسط سالیانه سطح آب زیرزمینی در برخی از دشت‏ های شهرستان تفت تا 43 سانتی متر در سال است.

باقری ادامه داد: در کنار مشکلات افت سطح آب زیرزمینی، هجوم آب شور و تغییر کیفیت چاههای شرب و کشاورزی از مشکلات خاص منابع آبی شهرستان تفت است.

وی با اشاره به نقش کلیدی ارتفاعات شیرکوه در تغذیه دشت یزد- اردکان، گفت: ارتفاعات شیرکوه از لحاظ هیدرولوژی نقش مهمی در تغذیه دشت یزد - اردکان دارد و کاهش نزولات جوی در این ارتفاعات، زنگ خطری برای استان بالاخص دشت یزد- اردکان محسوب میشود.

رییس اداره منابع آب حوزه مرکزی شرکت آب منطقهای یزد با اشاره به اقدام مدبرانه دولت در اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی در استان، ابراز کرد: هدف کوتاه مدت این طرح توقف افت سطح آب تا پایان برنامه ششم و هدف بلندمدت آن جبران کسری مخزن آب زیرزمینی در برنامه 20 ساله است.

باقری روند اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی در شهرستان تفت را تشریح کرد و گفت: در سال 1393 شورای حفاظت از منابع آب شهرستان تفت برگزار، در سال 1394 کنتورهای هوشمند نصب، در سال 1395 طرح خاموشی زمستانی یک ماهه چاه‎‎های کشاورزی اجرا و اکیپ ویژه شناسایی و انسداد چاه‌های غیرمجاز تشکیل و در سال 1396 طرح خاموشی 45 روزه و طرح ملی داناب اجرا شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 3 فروردین 97، کد مطلب: 97010300392، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
0
0
خدا رو شکر روند اجرایی شدن سازمان بندی اب در کشور داره رو غلطک می افته
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
0
الان اکثر استان ها دارن به خشکسالی نزدیک میشن واقعا امدوارم که خود خدا کمکی به این ملت بکنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین