پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۸۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
ادوارد اسنودن می گوید شبکه اجتماعی فیسبوک کاملا تبدیل به یک «شرکت اطلاعاتی» شده است. به اعتقاد این کارمند پیشین سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده فیسبوک بواسطه تبادل اطلاعات درآمد هنگفتی دارد. اسنودن در یکی از توییت هایش می نویسد: « فیسبوک درآمد زیادی از فروش اطلاعات خصوصی میلیون‌ها نفر از اعضای این شبکه اجتماعی دارد. و این فروش اطلاعات فراتر از انتظارات و پیش بینی های شماست.»
شعارسال: این واکنش از سوی اسنودن آمریکایی که بسیاری او را قهرمان مبارزه با نقض حریم خصوصی افراد در جهان می دانند پس از جنجال های مربوط به شرکت کمبریج آنالیتیکا مورد توجه قرار گرفت.

این شرکت متهم به استفاده بدون اجازه از اطلاعات خصوصی میلیون ها نفر است. این شرکت اطلاعات خصوصی افراد را بدون اجازه از آنها در جهت منافع دونالد ترامپ در دوران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استفاده کرده است. یکی از مهمترین منابع اصلی این شرکت شبکه اجتماعی فیسبوک بوده است.

به گفته ادوارد اسنودن نام شرکت هایی که در گذشته کار جمع آوری اطلاعات خصوصی افراد را بر عهده داشتند «شرکت های اطلاعاتی» می گذاشتند و امروز فیسبوک در همین مسیر حرکت می کند و مالکان آن نمی توانند این موضوع را کتمان کنند. به گفته آقای اسنودن شرکت فیسبوک جایگاه واقعی خود به عنوان یک شبکه اجتماعی را از دست داده است و تبدیل به یک منبع فروش اطلاعات خصوصی افراد شده است.

مختصری از ادوارد اسنودن

دسامبر سال ۲۰۱۲ میلادی ادوارد اسنودن، مامور وقت اطلاعاتی آمریکا، بصورت ناشناس با گلن گرینوالد، خبرنگار نشریه بریتانیایی گاردین تماس می گیرد و از او می‌خواهد پیش از هرگونه مکالمه یک سیستم کد گذاری شده تهیه کند. گلن گرینوالد که مهارت چندانی برای کار با سیستم های کامپیوتری نداشت به این تماس اهمیتی نمی دهد.

در ژانویه سال ۲۰۱۳ اسنودن با لورا پویترس، مستندساز از طریق یک سیستم کدگذاری تماس می گیرد و اطلاعاتی ارزشمندی به وی می دهد، با این وجود از ارائه هرگونه مدرک در این مرحله خودداری می کند. پویترس هم برای بررسی اعتبار این "منبع اطلاعاتی” با چند روزنامه نگار از جمله گرینوالد مشورت می کند. دلیل انتخاب اسنودن مقاله ای بود که پویترس پیش تر درباره برنامه جاسوسی اطلاعات از سوی آژانس امنیت ملی در نیویورک تایمز نوشته بود.

در آوریل ۲۰۱۳، گرینوالد و پویترس که از پیش یکدیگر را می شناختند، در نیویورک یا هم ملاقات می کنند تا درباره اطلاعاتی گوناگونی که درباره برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی به بیرون درز کرده بود، تصمیم مشترکی اتخاذ کنند.

یک ماه بعد اسنودن، از این دو روزنامه نگار می خواهد تا در هنگ کنگ به او بپیوندند. آنها هم این درخواست را قبول می کنند و سرانجام این سه در یک مرکز تجاری در هنگ کنگ با هم ملاقات می کنند.

پنجم ژوین سال ۲۰۱۳، گرینوالد نخستین مقاله اش را درباره فعالیت های جاسوسی آمریکا منتشر می کند و عملیات وسیع این کشور برای رصد مکاتبات و مکالمات تلفنی و اینترنتی پرده بر می دارد. یک روز بعد هم این روزنامه نگار به همراه پویترس یک مقاله دیگر در واشنگتن پست منتشر می کند و دست به افشاگری درباره برنامه رصد اطلاعات، مشهور به "پریزم” می زند.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری  یورونیوز، تاریخ انتشار: 4فروردین 1397، کدخبر:   ،www.fa.euronews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
واح است که یک شرکت بزرگ به صورت رایگان برای مردم شبکه های ارتباط مجازی تاسیس میکند به دنبال کسب اطلاعات است گوگل و فیس بوک و ... همه به دنبال کسب اطلاعات هستند
س.د۷۶
ناشناس
Norway
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
0
من در مورد سرگذشت اسنودن یک فیلمی به نام خودش دیدم که خیلی جالب به همه جزییات امور زندگیش پرداخته بود پیشنهاد میکنم حتما ببینید
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین