پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۰۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۶
زلزله‌های اخیر در کشور موجب شد تا مسوولان تهرانی نگاه جدی‌تری به تامین آب داشته باشند،از این رو طبق وعده مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در سال ۱۳۹۷ تعداد ۳۰ سامانه توزیع اضطراری آب در تهران ساخته می‌شود.
شعارسال: طرح آب‌رسانی اضطراری تهران از اواخر سال ۱۳۹۶ وارد فاز عملیاتی شده در همین راستا خردادماه سال گذشته نخستین مخزن و سامانه اضطراری آب‌رسانی کشور به صورت آزمایشی در منطقه یک تهران به بهره‌برداری رسید و ماه پیش نیز مخزن دیگری در پارک شهر افتتاح شد.

دو مخزن به بهره‌برداری رسیده در تهران ۱۰۰‌هزار لیتر ظرفیت دارند و برای بروز حوادث غیرمترقبه طراحی شده‌اند به‌گونه‌ای که این مخازن در شرایط بحرانی در سه روز ابتدایی آب مورد نیاز حدود ۱۱ هزار نفر را تامین می‌کنند.

مکان‌یابی‌های این مخازن به صورتی انجام شده تا در سه روز ابتدایی حادثه که اغلب آب‌رسانی به شهرها دچار مشکل است، هر شخص در فاصله نهایت ۱۰۰۰ متری بتواند به این مخازن دسترسی داشته باشد.

در این رابطه محمد پرورش مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به این که برای این مهم شیرهای قطع سریع آب را روی کل مخازن تهران نصب کرده‌ایم، گفت: به هنگام وقوع زلزله به سرعت این سیستم عمل می‌کند و آب از داخل مخازن خارج نمی‌شود که این مساله می‌تواند در تامین آب کمک رسان باشد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون جلساتی را با شهرداری و شورای شهر به‌ویژه کمیته محیط زیست داشته‌ است و آن‌ها نیز برای کمک به تامین منابع مالی برای انجام این پروژه قول مساعد داده‌اند، گفت: تا دو سال آینده ۳۷۴ نقطه تهران آماده آبرسانی در شرایط بحران می‌شوند.

پیش از این اجرای مخازن اضطراری آب تنها در کشور ژاپن پیش‌بینی شده بود و کشورهای دیگر چنین مخازنی را برای مواقع اضطراری در نظر نگرفته‌ بودند. در حال حاضر حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب مخزن آب در تهران وجود دارد که اگر بتوان کاری انجام داد تا آب از این مخازن خارج نشوند کار بزرگی صورت گرفته است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 5 فروردین 1397 ، کدخبر: 765094 ، www.khabaronline.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
0
0
این کار باید ده ها سال پیش در تهران انجام میشد
کاش کاری هم برای موش های پایتخت بکنن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین