پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۵۴
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳
مدیر مرکز تحلیلی اندیشکده روابط بین‌الملل مسکو با بیان اینکه تجربه ناقص کشورهای اروپایی از اسلام نمی‌تواند مبنای آموزش‌های دینی در قزاقستان باشد، نسخه سلفی اسلام را مغایر با فرهنگ قزاق‌ها برشمرد.

شعار سال: به نقل از «اسلام کی‌زد»، «آندری کازانتس‌اف» مدیر مرکز تحلیلی مؤسسه دولتی روابط بین‌الملل مسکو امروز در شهر «آستانه»در کنفرانسی با موضوع اسلامگفت: نسخه غلط اسلام که سلفی‌ها ارائه داده‌اند، باعث ترویج وهابیت شده است که تعریفی ضد ماهیت واقعی اسلام حقیقی دارد و حال آنکه این نسخه جدید و غیرواقعی برخلاف فرهنگ قزاق‌ها، مردم روسیه و حتی همه مردم در اتحاد جماهیر شوروی سابق می‌باشد.

کازانتس‌اف تجربه ناقص کشورهای اروپایی در ارائه اسلام و آموزش آن در جمهوری قزاقستان را نامناسب دانست و افزود: آموزش دینی مناسب باید جوانان را از عزیمت به سایر مناطق درگیری و مبارزه در کنار گروه‌های افراطی و تروریستی بازدارد.

به گفته این کارشناس، مشارکت جوانان در درگیری‌های مسلحانه در کشورهای دیگر به دلیل تحریف و تفسیر غلط ارائه شده از سوی منابع ناقص دینی و برداشت ناصحیح آنها از اسلام است.

مدیر مرکز تحلیلی مؤسسه دولتی روابط بین‌الملل مسکو در ادامه این کنفرانس اظهار داشت: تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد بسیاری از مردم که در حال رفتن به جنگ در مناطق درگیری هستند، سواد دینی کافی ندارند و مقامات مذهبی باید در زمینه آموزش و ترویج بهتر دین تلاش بیشتری داشته باشند تا مردم با برداشت‌های نادرست منحرف نشوند.

سخنان کازانتس‌اف در کنفرانس مذکور در حالی است کهبرخی کارشناسان درباره رشد سلفیت در قزاقستانطی سالیان اخیر اظهار نگرانی می‌کنند.

از سوی دیگر، مقامات این کشور نیز برنامه‌های زیادی را برای مقابله با افراط‌گرایان در دستور کار خود قرار داده‌اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 13 اسفند 1394، کد مطلب: - : آدرس سایت: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین