پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۱۸۸۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت‌ آموزش‌وپرورش بیان کرد: اقدام معاونت ابتدایی در خصوص حذف «پیک‌های نوروزی» و جایگزین شدن فرهنگ کتابخوانی اقدام بسیار ارزشمند است.
شعارسال: علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش  به حذف پیک‌های نوروزی در دوره ابتدایی، گفت: حذف پیک‌های نوروزی و اجرای طرح کتابخوانی در دوره ابتدایی یک اقدام بسیار خوب و شایسته معاونت آموزش ابتدایی است. دانش‌آموزان در دوره ابتدایی بیشتر تمایل دارند ایام فراغت خود را به سرگرمی‌هایی از این قبیل بپردازند.

توسعه کتابخوانی در دوره ابتدایی ارزشمند است

وی افزود: تغییر رویکرد و توسعه فرهنگ کتابخوانی در دوره ابتدایی بسیار ارزشمند است اما به شرط اینکه بتوانیم کتاب‌های خوبی را به دانش‌آموزان معرفی کنیم و در اختیار آنها قرار دهیم. البته باید توجه داشته باشیم که این کتاب‌ها باید متناسب با سن آنها باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت‌ آموزش‌وپرورش با تاکید براینکه اجرای موفق این طرح نیازمند نظارت دقیق و منسجم است، بیان کرد: باید نظارت داشته باشیم که‌ آیا دانش‌آموزان وقت خود را صرف کتاب و کتابخوانی کرده‌اند یا خیر.

کاظمی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی براینکه‌ آیا ظرفیت معرفی کتاب‌های مناسب در مدارس وجود دارد، خاطرنشان کرد: قطعا پیش‌بینی‌های لازم در حوزه آموزش ابتدایی انجام شده است.

پیگیری برای جذب نیروهای بیشتر پرورشی

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره استخدام و جذب مربیان پرورشی، گفت: تاکنون آمار دقیقی در خصوص آمار ظرفیت‌های پذیریش به ما اعلام نشده است اما ما پیگیری‌های لازم را انجام می‌هیم تا بتوانیم تعدادی زیادی را جذب کنیم. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش در خصوص تدریس سبک زندگی در مدارس و عملکرد انفعالی مربیان پرورشی، بیان کرد: عملکرد انفعالی مربیان پرورشی دلایل متعددی دارد که یکی از آن متوجه نظام آموزش‌و‌پرورش است، زیرا اکثر دانش‌آموزان تمرکز بر آموزش دارند و گرایش و انگیزه‌ای به سمت فعالیت‌های فوق‌برنامه ندارند.

مسائل ‌آموزشی بیش از پرورشی دغدغه والدین و دانش‌آموزان است

کاظمی تصریح کرد: وقتی تمام دغدغه یک خانواده مسائل آموزشی می‌شود، بنابراین تمام هم و غم یک دانش‌آموز هم مسائل آموزشی می‌شود. لذا دانش‌آموز تلاش نمی‌کند و فعالیت‌های فرهنگی، هنری، قرآن، ورزش و... دغدغه‌ای برای دانش‌آموزنخواهد بود، مگر اینکه برخی علاقه ذاتی داشته باشند و به این فعالیت‌ها گرایش پیدا کنند.

وی بالا بودن حجم کاری مربیان پرورشی را از جمله دیگر علل عملکرد انفعالی مربیان پرورشی دانست و افزود: هر مدرسه دارای یک مربی پرورشی است بنابراین یک نفر نمی‌تواند به تنهایی تمام مسئولیت‌ها را انجام دهد بنابراین ممکن است برخی فعالیت‌ها مورد غفلت قرار بگیرد

مربیان پرورشی به جای اجرا باید فعالیت‌ها را مدیریت کنند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش خاطرنشان کرد: بنابراین ما باید تلاش کنیم یا تعداد نیروهای پرورشی را مدارس افزایش یا حجم کاری آنها را کاهش دهیم، البته به مربیان پیشنهاد می‌شود فعالیت‌های پرورشی را به جای اجرا، مدیریت کنند.

کاظمی تصریح کرد: به عنوان مثال مربیان پرورشی می‌توانند با تقسیم فعالیت‌ها میان دانش‌آموزان و مشارکت آنها مسئولیت‌های خود تقسیم و برنامه‌ها را پیش ببرند.

وی درباره اینکه مربیان پرورشی تا چه اندازه در مدیریت مسئولیت‌های محوله موفق هستند، بیان کرد: نمی‌توان آماری از میزان موفقیت یا عدم موفقیت مربیان اعلام کرد اما برخی بسیار خوب و متاسفانه برخی بسیار ضعیف عمل کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش یادآور شد: ما تلاش می‌کنیم نقش مربیان پرورشی در مدارس را ارتقاء دهیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 10فروردین 1397، کدخبر: 355804  ،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
0
0
تموم شخصیت بچه رو در همون ابتدایی شکل می دیم بعد میخوایم تو داشگاه عوضشون کنیم! خب بدیهیه نمیشه!
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
0
0
بجای برخی دروسی که برای دانش آموزان هیچ اهمیتی ندارند بهتر است برنامه هایی مانند کتاب خوانی برای دانش آموزان در نظر گرفته شود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین