پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۹۸۱
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: از صندوق بین‌المللی پول تقاضا کردیم در مورد قانون مبارزه با پولشویی در ایران اظهار نظر کند که اعلام کردند در سال ۲۰۱۸ این فرصت برای اعلام نظر وجود خواهد داشت.

شعار سال: حمید تهرانفر در پنل نخست دومین همایش تجاری بانکی ایران و اروپا با اشاره به پروژه ایران هراسی اظهارداشت:‌در حال تلاش هستیم تا این موضوع را اصلاح کنیم و سیستم بانکی که تحت تاثیر ایران هراسی قرار گرفته است رهایی یابد.

وی افزود: در مورد مبارزه با پولشویی ضوابطی که دارای ریشه قانونی است داریم و در خصوص آن طراحی کردیم که به نظرم این ضوابط و قوانین با بالاترین خط مقررات پولشویی در جهان مطابقت دارد.

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: از صندوق بین‌المللی پول تقاضا کردیم در مورد قانون مبارزه با پولشویی در ایران اظهار نظر کند که اعلام کردند در سال 2018 این فرصت برای اعلام نظر وجود خواهد داشت.

تهرانفر با بیان اینکه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی مرجع در خصوص اعلام نظر هستند، بیان کرد: نگرانی بانکها در خصوص استانداردها برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه در خصوص پولشویی کمیته‌ای در بانک مرکزی و وزارت اقتصاد وجود د ارد، افزود: موضوع پولشویی را با دقت پیگیری می‌کنیم.

تهرانفر در مورد برقراری روابط بانکی ایران با بانکهای بین‌المللی اظهار داشت: وقتی آب به درجه جوش می‌رسد یک پروسه زمانی از صفر تا صد را طی خواهد کرد که کسی متوجه آن نمی‌شود و برای برقراری روابط بانکی نیازمند زمان هستیم.

معاون نظارتی بانک مرکزی افزود: در خصوص مبارزه با تامین مالی تروریست در مجلس قانون آن تصویب شده و منتظر تایید نظر شورای نگهبان هستیم که در آینده قانون و مقررات خوبی در این زمینه خواهیم داشت. همچنین در مورد پولشویی ساعت‌ها برای نظام بانکی آموزش در نظر گرفته شده است.

تهرانفر با اعلام اینکه بیشترین نگرانی‌های اروپایی ها و آمریکایی ها برای برقراری روابط بانکی به موضوع پولشویی و تامین مالی تروریست برمی‌گردد، بیان کرد: اکنون بازل 2 در نظام بانکی کشور در حال اجراست و باید به سمت بازل 3 حرکت کنیم و بانکها علاقه‌مند به رعایت آن هستند تا خود را به استانداردهای روز دنیا برسانند


با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنيم، تاريخ انتشار 15 اسفند 1394، كدمطلب: 1019373، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین