پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۷۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۰
تحلیلگران سیاسی فلسطینی فشارهای عربی و بین المللی ادعا شده از سوی رسانه های عبری بر حماس جهت کنترل راهپیمایی بازگشت را بی نتیجه و در جهت ایجاد شکاف میان حماس و فلسطینیان دانستند.

شعارسال: تحلیلگران سیاسی فلسطینی احتمال می دهند حماس برای کنترل راهپیمایی بازگشت در نوار غزه تحت فشارهای عربی و بین المللی قرار گرفته است بدون آنکه این موضوع از سوی حماس به شکل رسمی اعلام شود.

شبکه عبری زبان «کان» به نقل از منبعی در وزارت خارجه مصر اعلام کرد: حماس دعوت مصر برای حضور در قاهره برای بررسی بازگشت آرامش به غزه را نپذیرفته است.

این شبکه همچنین مدعی شد: مسئولی بلند پایه در وزارت خارجه مصر گفته است مصر و عربستان فشارهایی را بر حماس برای توقف راهپیمایی بازگشت وارد کرده اند.

البته حماس در جهت تایید یا نفی این مساله هیچ موضع گیری نکرده است.

عدنان ابو عامر تحلیلگر سیاسی فلسطینی گفت: اشغالگران برای فشار بر فلسطینیان غزه از متحدین و دوستان خود در منطقه و جهان کمک می گیرند.

وی افزود: هدف تمام این تلاش ها توقف راهپیمایی بازگشت است چرا که اشغالگران را دچار فرسایش می کند. این اقدامات نتیجه ای در بر نخواهد داشت و فلسطینیان به سازمان دهی اعتراضات مسالمت آمیز ادامه می دهند.

ابو عامر گفت: فلسطینیان این بار در پاسخ به هر وساطتی بدون راه حل مشخص و وعده هایی که هر لحظه می تواند از سوی طرف مقابل اجرایی نشود محتاطانه عمل می کند.

ابراهیم مدهون نیز دیگر تحلیلگر سیاسی فلسطینی در این باره گفت: تا این لحظه هیچ پیشنهاد رسمی اعلام نشده است و هیچ طرفی به طور رسمی با حماس مذاکره نکرده و حماس نیز موضع گیری در این مورد نکرده است.

وی در گفتگو با قدس پرس افزود: شکی نیست که در اینجا فشارهای مختلفی وجود دارد از جمله ورود برخی واسطه ها برای توقف راهپیمایی بازگشت، اما تا این لحظه تظاهرات مسیر خود را بدون توجه به این گونه فشارها پیموده است.

مدهون گفت: اسرائیل می خواهد راهپیمایی بازگشت را بر هم بزند و قصد دارد با این گونه اقدامات و همچنین تلاش برای کاهش سقف خواسته های شرکت کنندگان در تظاهرات و غیر مردمی اعلام کردن این اعتراضات و نسبت دادن آن به حماس، میان این خیزش مردمی و حماس شکاف ایجاد نماید.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری قدس، تاریخ انتشار: 20فروردین1397، کدخبر: 310198: www.qodsna.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
0
خداکنهکه در زمینه های سیاستی در فلسطین تصمیم های درستی اتخاذ بشه چون اون ها منتظر یک اشتباه در تصمیم گیری هستن تا به منافع خودشون برسن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین