پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۱۳۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵
خبرگزاری فرانسه در یادداشتی به مسئله وهابیت در عربستان سعودی و تلاش ولیعهد این کشور برای ارائه چهره‌ای معتدل و متعادل از این مذهب و کشورش پرداخته است.
شعارسال: خبرگزاری فرانسه نوشت: محمدبن‌سلمان ولیعهد قدرتمند عربستان سعودی به شدت تلاش می‌کند جلوی قدرت روحانیون وهابی و تندرو در کشورش را بگیرد. او حتی چندن واعظ و روحانی افراطی را نیز بازداشت کرده است. بن‌سلمان حتی در یک مصاحبه از اساس وجود وهابیت را منکر شد و گفت اصولاً وهابیت چیست؟ در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید؟. او در یک مصاحبه دیگر مدعی شده وهابیت نتیجه استعمارگری غرب در کشورهای اسلامی بوده است.

این مواضع نشان می‌دهند که بن‌سلمان دراصل سعی دارد وجود قرائتی متفاوت و خشونت‌بار از اسلام به نام وهابیت را منکر شود و سپس در پشت‌صحنه به مقابله با آن بپردازد. اما کارشناسان و آگاهان می‌گویند او در مسیری بسیار سخت و پرهزینه گام برمی‌دارد.

تحلیلگران معتقدند: اروپا ضمن حمایت از مواضع بن‌سلمان در رد قرائت‌های خشونت‌بار از اسلام، وهابیت و همچنین قطع کمک‌های مالی و معنوی به گروه‌های خیریه وهابی در سرتاسر اروپا، باید موضعی مستقل در این مورد اتخاذ کرده و از شتابزدگی پرهیز کند.

این کارشناسان می‌گویند: بن‌سلمان قصد تخریب بنای وهابیتی را گذاشته که بیش از یک قرن است با پادشاهی در این کشور گره خورده است؛ پس این تلاش نمی‌تواند ساده، آسان و بدون هزینه باشد و اصولاً محمدبن‌سلمان هیچگاه نخواهد توانست این ارتباط میان وهابیت و پادشاهی در عربستان را به طور کامل قطع کند.

خبر اصلی را در خبرگزاری فرانسه ببینید


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری  شقفنا، تاریخ انتشار: 22فروردین 1397، کدخبر:  550913،www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
بن سلمان هرکاری کند چهره وحشتناک و تروریستی وهابیت را نمیتواند پاک کند ؛ همه مردم جهان این کشور را به خوبی میشناسند
ا.ح75
ناشناس
Germany
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
واقعا هم شتر سواری که دولا دولا نمیشه باید یک جایی به مشکل بخوره
ا.ف75
ناشناس
Germany
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
بن سلمان آبروی دین و مکتب اسلام رو در دید جهانیان داره از بین میبره
ن.ف83
ناشناس
Germany
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
وهابیت نامش با افراطی گری در جهان شناخته شده است ، نمیشود این مسئله را انکار مرد و این ها چهره واقعی خود را پنهان کنند
ا.ح75
سارا
Germany
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
عربستانی ها از دیرباز با اقدامات تروریستی شناخته شده بودند ؛ این کشور نمیتواند چیزی را که بوده است عوض کند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین