پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۱۷۴
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۹
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که می‌توان ادعا داشت بیشتر بنزین تولیدی مطابق با استانداردهای یورو ۴ و ۵ است، گفت: این در حالی است که متاسفانه خودروهای کشور مطابق با سوخت یورو ۴ و ۵ نیستند.

شعارسال: اسدالله قره‌خانی، در تشریح نشست دیروز (سه‌شنبه، ۲۱ فروردین‌ماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست که مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و نمایندگانی از سازمان ملی استاندارد ایران، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان بازرسی کل کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، درباره کیفیت بنزین به‌ویژه در هشت کلان‌شهر و انطباق آن با استانداردهای اعلام شده از سوی سازمان‌ها و مراکز مربوطه گزارش‌هایی ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که در این نشست گزارش‌هایی درباره بنزین تولیدی و وارداتی ارائه شد، افزود: گزارش‌های هر چهار دستگاه نشان می‌دهد که وضع رو به بهبود است، به‌ویژه در بخش بنزین که اکنون می‌توان ادعا داشت بیشتر بنزین تولیدی مطابق با یورو ۴ و یورو ۵ است.

وی با بیان این‌که با راه‌اندازی فاز ۲ و ۳ پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ۸۰ درصد بنزین‌های ما از استاندارد یورو ۴ و ۵ و ۷۰ درصد گازوئیل کشور از استاندارد یورو ۴ برخوردار خواهد بود، عنوان کرد: متاسفانه خودروهایی که ما تولید می‌کنیم مطابق با یورو ۴ و یورو ۵ نیستند.

قره‌خانی با اشاره به این‌که سالانه حدود یک میلیون و ۵۰۰ خودرو به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه می‌شود، گفت: این تعداد خودرو به علاوه تردد دیگر خودروهای با عمر بالا حتی اگر سوخت با کیفیت بالا استفاده کنند، از آن سو یک چیز خارج از حیطه استاندارد را تحویل می‌دهند و همچنان آلودگی به جای می‌گذارند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: هم اکنون به سمت تولید سوخت‌های مناسب و استانداردهای بالا حرکت می‌کنیم و در این بخش نسبت به بازه زمانی جلوتر هستیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت شانا، تاریخ انتشار: 22فروردین1397، کدخبر: 282136: www.shana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین