پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۱۲۱۷۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
ثروتمندترین افراد جهان یک درصد می توانند ۶۴٪ از کل ثروت خود را تا سال ۲۰۳۰ داشته باشند، با ادامه روند فعلی دو سوم ثروت جهان تا سال ۲۰۳۰ در دست یک درصد جمعیت، ثروتمندان است، نابرابری اقتصادی همراه با کاهش سلامت کلی جامعه و کاهش کیفیت کلی آموزش و افزایش جرم و جنایت است.

شعار سال: به نقل از zmescience، گزارش کتابخانه مجلس عوام بریتانیا نشان داد، ثروتمندترین افراد جهان یک درصد می توانند 64٪ از کل ثروت خود را تا سال 2030 داشته باشند، با ادامه روند فعلیدو سوم ثروت جهان تا سال ۲۰۳۰ در دست یک درصد جمعیت، ثروتمندان است،نابرابری اقتصادی همراه با کاهش سلامت کلی جامعه و کاهش کیفیت کلی آموزش و افزایش جرم و جنایت است.


ثروت در دستان تعداد کمی از مردم متمرکز است: یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که اگر روند فعلی ادامه یابد، ثروتمندان جهان یک درصد قصد دارند، دو سوم ثروت جهان را تا سال 2030 داشته باشند. نویسندگان نظرسنجی به رهبران جهان هشدار می دهند که اگر این ادامه یابد، باعث افزایش بی اعتمادی و خشم بیش از دهه آتی خواهد شد.

جای تعجب نیست که ثروتمندترین افراد جهان، کاملا، غولپیکر غولپیکر هستند، اما در سال های اخیر تفاوت ها بزرگتر و بزرگتر شده است. در حال حاضر، گزارش قبلی از اوایل سال جاری نشان داده است که فقط 42 نفر ثروتمند به اندازه 3.7 میلیارد نفر فقیرترین مردم جهان ثروت دارند. علاوه بر این، 82 درصد از کل ثروت که در سال 2017 ایجاد شده است، به بالاترین همان سطح یک درصد رسیده است، بنابراین این بر روی ثروت بیشتر، درصد کم جمع شده است.
گزارش کتابخانه مجلس عوام در بریتانیا نشان داد که ثروت ثروتمندان یک درصد، سالانه به طور متوسط شش درصد رشد می کند، در حالیکه بقیه 99 درصد تنها در سال رشد سه درصد دارند. اگر این روند ادامه یابد، یک درصد از جمعیت بشریت تقریبا دو سوم تمام ثروت اقتصادی را فقط بیش از یک دهه به خود اختصاص می دهند - این مبلغ که در حال حاضر 140 تریلیون دلار است به 305 هزار دلار (216.5 تریلیون پوند) می رسد
.

تحقیق انجام شده توسط استتوسط لیام بایرن، وزیر کابینه سابق کار، به گاردین گفت که نابرابری جهانی "در نقطه اوج" است.
مارک گلدینگ، مدیر اجرایی آکسفام (موسسه خیریه برای فقر) در مورد تاثیر این نابرابری در ماه ژانویه، گفت
:

"غلبه بر ثروت بسیار زیاد در بالا نشانه ای از اقتصاد پر رونق نیست، بلکه نشانه ای از یک سیستم است که میلیون ها افراد سخت کوش را در دستمزدهای کم شکست می دهد، کسانی که لباس های ما را تولید می کنند و غذای ما را رشد می دهد. "
این تغییر بدون اثرنیست. نظر سنجی توسط آکسفام، یک مشاور تحقیقاتی در بازار، گزارش می دهد که اکثر مردم در مورد تاثیر رو به رشد
ثروت ثروتمندان نظر بسیار منفی دارند و این در تمام لایه های زندگی روزمره به آسانی دیده می شود. کسانی که از لحاظ اقتصادی نا امن هستند، به ویژه غرض و غرور را بی اعتبار می کنند - و عواقب آن می تواند ویرانگر باشد. با این وجود، پیامدهای قابل ملاحظه ای برای نابرابری شدید اقتصادی وجود دارد.
مطالعات متعددی ارتباط مثبتی بین نابرابری درآمد و جرم و جنایت نشان داده اند.
بر اساس یک نظرسنجی از تحقیقات انجام شده بین سال های 1968 و 2000، بیشتر محققان با شواهدی نشان می دهند که جوامع نابرابر اقتصادی دارای نرخ جرم بالاتر هستند. این نظرسنجی نتیجه می گیرد که نابرابری "تنها عوامل مؤثر و مرتبط با جرم و جنایت است." نابرابری همچنین سلامت کلی جامعه را کاهش می دهد - چیزی است که به ویژه در ایالات متحده، که در آن مردم بیشتر و بیشتر در تلاش برای مقابله با افزایش هزینه های بهداشتی هستند در کشورهای دیگر که از خدمات مراقبت بهداشتی جهانی حمایت می کنند، اثر کاهش می یابد. سلامت نامناسب بر رونق کلی جامعه تاثیر می گذارد، در نتیجه، نابرابری اقتصادی منجر به گرایش بیشتر فقرزدایی خواهد شد.
همچنین یک کوه تحقیقاتی وجود دارد که رابطه نابرابری اجتماعی با کاهش کیفیت کلی آموزش را نشان می دهد.
در جوامع نابرابر، حمایت دولت برای برنامه های آموزشی عمومی کاهش می یابد و یک حلقه بازخورد خطرناک ایجاد می کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری علم و فناوری، تاریخ 24 فروردین 97، کد مطلب: 61427: www.stnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
0
نظام سرمایه داری در جهان مانع از این شده است که تقسیم مال ها به درستی در جهان صورت بگیرد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین