پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۹۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
چین یک میلیارد و 300 میلیون جمعیت دارد و سالیانه 35 میلیون گردشگر خروجی و 59 میلیون گردشگر ورودی دارد در واقع از این آمار می‌توان نتیجه گرفت تعداد گردشگر خروجی ایران زیاد نیست.
شعارسال: معاون گردشگری می‌گوید از ۹ میلیون سفرهای خارجی سالانه ایرانی‌ها، ۴.۵ میلیون آن به سفرهای زیارتی اختصاص دارد.

محمد محب‌خدایی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به تعداد گردشگران خروجی از کشور، گفت: تعداد گردشگر خروجی و ورودی هر کشور نسبت مشخصی با ظرفیت گردشگری آن کشور دارد؛ کشور ما با 80 میلیون جمعیت 9 میلیون گردشگر خروجی دارد در حالیکه آلمان با 81 میلیون جمعیت سالانه 83 میلیون گردشگر خروجی دارد به این معنا که برخی افراد در سال چندین بار با هدف گردشگری از این کشور خارج می‌شوند.

معاون گردشگری افزود: چین یک میلیارد و 300 میلیون جمعیت دارد و سالیانه 35 میلیون گردشگر خروجی و 59 میلیون گردشگر ورودی دارد در واقع از این آمار می‌توان نتیجه گرفت تعداد گردشگر خروجی ایران زیاد نیست.

وی با بیان اینکه اگرچه ایران در جذب گردشگر ورودی ضعیف است و نیازمند توسعه و تقویت اما این موضوعی با تعداد گردشگران خروجی از کشور ارتباطی ندارد، بیان کرد: گردشگر ورودی کشور 5 میلیون و خروجی 9 میلیون است که از این تعداد گردشگر خروجی، 4.5 میلیون به سفرهای زیارتی اختصاص دارد.

محب‌خدایی در ادامه اظهار کرد: در ایام نوروز 19 میلیون گردشگر داخلی و یک میلیون خارجی داشتیم؛ ما نمی‌توانیم از خروج گردشگر ایرانی جلوگیری کنیم و از کشورهای دیگر انتظار ورود گردشگر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای توسعه صنعت گردشگری باید جاذبه‌های گردشگری ایران به درستی به دنیا معرفی شود، تاکید کرد: تبلیغات، اطلاع‌رسانی، سیستم و شریان‌های جذب گردشگر باید در کشور ارتقا یابد؛ متولی این امر سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که برای تحقق این امر به دنبال تنظیم راهبردها و سیستم‌ها است.

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در پایان افزود: کشور باید به دنبال اجرای درست الفبای گردشگری باشد؛ سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به دنبال تصحیح شیوه جذب گردشگر و راه‌های تبلیغات است چراکه کشور خود باید به دنبال ترغیب گردشگر خارجی برای ورود به کشور شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصرایران، تاریخ انتشار: 26فروردین 1397، کدخبر:  603771،www.asriran.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
این ارز هایی که از کشور به این روش خارج شد میتوانست در همین داخل خرج ساختن ایران بشود ؛ گردشگری داخلی ما نیازمند توجه بیشتر است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین