پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۱۷۵
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
معاون گردشگری سازمان میرا‌ث‌فرهنگی تأکید کرد که اگر بخش خصوصی وارد حوزه گردشگری شود هزینه‌ها نیز کاهش می‌یابد.

شعار سال: محمد محب‌خدایی معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر جمعه 10 فروردین 97 در ادامه بازدیدهای خود از تبریز به اداره‌کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی رفت و در گفت‌وگو با رئیس آموزش و پرورش، معاون استاندار و مسئولان ستاد خدمات سفر این استان به بررسی خدمات ارائه‌شده به گردشگران و مسافران نوروزی در مدارس استان پرداخت.

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اعلام اینکه باید در خدمت‌رسانی از‌سوی آموزش و پرورش به گردشگران و مسافران نوروزی تجدیدنظر شود گفت: «باید سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری به‌منظور بالا بردن کیفیت خدمات گردشگری ترغیب کرد. خدمات‌رسانی در این استان در انحصار بخش‌های دولتی است، درحالی‌که بخش خصوصی باید کمک کند تا کیفیت گردشگری بالا برود.»

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر تأکید کرد: «هتل‌ها و تأسیسات بخش گردشگری خصوصی در استان آذربایجان شرقی بهتر از بخش دولتی عمل کرده‌اند. باید تلاش شود بخش خصوصی به‌صورت کامل به خدمت‌رسانی در بخش گردشگری جذب شود. بخش‌های دولتی در استان آذربایجان شرقی باید به گونه‌ای عمل کنند که بخش خصوصی ترغیب به سرمایه‌گذاری در گردشگری شود. اگر بخش خصوصی وارد کار شود هزینه‌ها نیز کاهش می‌یابد.»

تخفیف 80درصدی هتل‌ها برای فرهنگیان

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خبر داد: «هتل‌های سه، چهار و پنج‌ستاره برای استفاده فرهنگیان در روزهای 27 و 28 فروردین 80‌درصد تخفیف دارند.»

او با اعلام این‌که امسال توانستیم با همکاری هتلداران و مکلف کردن آن‌ها به ارائه تخفیف 50‌درصدی توزیع سفر در کشور را با موفقیت انجام دهیم، خواستار آن شد تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حتی برای ایجاد کمپ‌های چادری نیز به میدان بیایند تا به استانداردهای جهانی در ایجاد کمپ‌ها برسیم.

محب‌خدایی تأکید کرد: «مهم‌ترین بحث ما توسعه گردشگری استان آذربایجان است و باید در کنار ارائه خدمات خوب گردشگری را توسعه داد تا فرصت "تبریز‌2018" از دست نرود.»

جعفر پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز با اعلام این که 38 پایگاه نوروزی در استان فعال شده‌اند و مسافران نوروزی را در پایگاه‌های مختلف تقسیم می‌کنند، درخصوص نحوه توزیع مسافران نوروزی گفت: «همه 38 پایگاه استان از پایگاه 24ساعتی آموزش‌و‌پرورش استان آذربایجان شرقی که در اداره‌کل آموزش‌وپرورش دایر است حمایت می‌شوند.»

او افزود: «سعی کردیم از تمام امکانات استفاده کنیم و امسال کمترین نارضایتی را از‌سوی گردشگران و مسافران نوروزی شاهد بودیم. اولویت آموزش و پرورش خدمت‌رسانی نوروزی به فرهنگیان بود ولی به عموم مردم هم خدمت‌رسانی انجام شد.»

دیدار با اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر استان

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر همچنین در بازدید از خانه تاریخی حیدرزاده تبریز گفت: «تمرکز استان آذربایجان شرقی باید بر شاخص‌های اصلی گردشگری باشد.»

او افزود: «در کنار توسعه هتل‌ها و مراکز اقامتی باید به خدماتی که به گردشگران ارائه می‌شود پرداخت.»

اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر استان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار، مشکلات مرتبط با توسعه گردشگری را در این استان مطرح کردند.

تعیین چهار مسیر گردشکری برای گردشگران در آذربایجان شرقی

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ادامه نشستی مشترک با مسئولان استانی برای مشکلات گردشگری آذربایجان شرقی را مورد بررسی قرار داد.

محب‌خدایی در این نشست تأکید کرد: «استان آذربایجان شرقی باید پویا باشد و در مسیر گردشگری کشور قرار بگیرد.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان آذربایجان شرقی در این نشست با بیان این‌که چهار مسیر گردشگری برای گردشگران در این استان تعیین شده است گفت: «در جنگل‌های ارسباران که حفاظت‌شده است، روستایی وجود دارد که اکنون در تلاش برای ایجاد کمپ‌های اکوتوریستی در این منطقه هستیم اما متأسفانه همکاری جدی در این خصوص صورت نمی‌گیرد.»

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اطلاع رسانی میراث آؤیا، تاریخ انتشار 11 فروردین 97، کد مطلب: 133011، www.chtn.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین