پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۱۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی، به تازگی ۱۲ بنای تاریخی را به مزایده گذاشته و این بار در قرارداد واگذاری بناها تغییراتی را اعمال کرده است.

شعارسال:صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی، به تازگی ۱۲ بنای تاریخی را به مزایده گذاشته و این بار در قرارداد واگذاری بناها تغییراتی را اعمال کرده است.

صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی در روزهای اخیر اقدام به اعلام عمومی مزایده ۱۲ بنای تاریخی در استان‌های اردبیل، اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، چهارمحال‌وبختیاری، سمنان، یزد، مازندران و فارس کرد و برای آن‌ها شرایط جدیدی در نظر گرفت.

این بناها که از طریق مزایده دومرحله‌ای واگذار می‌شوند، به‌ترتیب حمام ابراهیم‌آباد، خانه فاطمی، خانه بخردی، خانه و ساباط مستوفی، کاروانسرای مهر، خانه حفیظی‌ها، خانه تدین، خانه ابراهیمی، مجموعه چرخاب، کاخ چایخوران، خانه منوچهری و خانه افشاری هستند.

علی کاظمی مدیر سرمایه‌گذاری این صندوق به خبرنگار مهر درباره تغییراتی که در واگذاری بناها انجام شده گفت: یکی از این تغییرات درباره منطقی کردن زمان مرمت و افزایش مدت زمان بهره‌برداری توسط سرمایه‌گذار است. کوتاه کردن زمان مزایده تا اعلام برنده و حمایت بیشتر از سرمایه‌گذار برای بهره‌برداری‌های قبل از مرمت یعنی بهره‌برداری‌های موقت از شرایط جدید قراردادهاست.

وی همچنین درباره اعلام چند باره برخی از بناها برای واگذاری به بخش خصوصی نیز گفت: خانه تدین چند بار آگهی شده بود و این بار هم به فهرست جدید اضافه شد. سرمایه‌گذار کاروانسرای مهر هم خلع ید شد و برای واگذاری جدید، آن را به مزایده گذاشتیم. دلیل به مزایده گذاشتن دوباره خانه بخردی اصفهان نیز این بود که سرمایه‌گذار به تعهداتش عمل نکرد یا تعهدات قابل اجرا نبود. مابقی بناها هم برای اولین بار در این فهرست اعلام شده‌اند.

کاظمی درباره حمام سالار که به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی واگذار شده نیز توضیح داد: کانون این حمام را آماده کرده اما بر سر اینکه چطور به بهره‌برداری برساند هنوز به نتیجه نرسیده و به لحاظ قانونی هم باید خودشان سرمایه‌گذار پیدا کنند ما همه چیز را به آن‌ها واگذار کردیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار9بهمن 96،کدخبر: 4212244،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
صابر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
بخش خصوصی میتونه از این املاک تاریخی به نحو احسن استفاده کنه که خودش تاثیر مثبتی در گردشگری داره
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین