پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۹۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۷
معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با نظام تک نرخی شدن ارز، افزایش قیمتی در نهاده های تولید و کالاهای اساسی بخش کشاورزی نخواهیم داشت.

شعارسال: علی اکبر مهرفرد در حاشیه مراسم تقدیر و تکریم از حسن رکنی معاون سابق وزیر جهادکشاورزی در معاونت امور دام که در سالن خوشه برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: روش پرداخت نرخ ارز نهاده های کشاورزی به ویژه کالاهای اساسی مثل ذرت، کنجاله سویا، روغن خام و دانه های روغنی متفاوت است.

وی با بیان اینکه ارز مبادله ای حذف شده است، اظهارداشت: این بدان معناست که واردکنندگان نهاده های کشاورزی را با ارز ۴٢٠٠ تومان وارد می کنند و ۴٠٠ مابه التفاوت را از دولت دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه ارز نهاده های کشاورزی همانند گذشته تامین می شود تصریح کرد: کسانی که پیش از این کالای کشاورزی وارد کردند، اگر از شرایط امروز تغییر نرخ ارز سو استفاده کنند و اقدام به بالا بردن قیمت ها کنند، تخلف کرده اند و به دستگاه های نظارتی معرفی می شوند.

معاون وزیر جهادکشاورزی در امور بازرگانی گفت: واردکنندگانی که در گذشته کالاهای اساسی بخش کشاورزی را با نرخ ارز مبادله ای وارد می کردند، یارانه دریافت می کنند اما آنهایی که از ارز متقاضی استفاده می کردند، باید قیمت محصولاتشان کاهش پیدا کند.

وی اظهارداشت: هنوز دستورالعمل های نظام تک نرخی ارز کامل نشده بنابراین ابهاماتی وجود دارد و تا زمانی که این طرح جابیفتد، زمان می برد.

مهرفرد اضافه کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف باید برای رسیدگی مراتب به دستگاه های نظارتی اعلام شود.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی درباره لایحه دولت درخصوص(طرح انتزاع) و جداسازی بخش بازرگانی و تجارت از وزارت جهادکشاورزی در پاسخ به ایرنا گفت: با لایحه دولت تدبیر و امید برای تفکیک بخش بازرگانی از وزارت جهادکشاورزی نظری ندارم و صحبت نمی کنم.

دولت از ۲۱ فروردین ماه یکسان سازی نرخ ارز را با اعلام قیمت هر دلار ۴۲۰۰ تومان کلید زد و در روزهای گذشته ضمن تهیه و تصویب دستورالعمل های تامین ارز مورد نیاز هموطنان در دولت، شیوه های تخصیص ارز نیز از سوی بانک مرکزی اعلام شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اگروفودنیوز، تاریخ انتشار: 28فروردین1397 ، کدخبر: - : www.agrofoodnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
خداروشکر که در این گرونی ها این مورد حداقل دچار گذونی نشد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین