پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۲۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
طیبه سیاوشی:«حقوق دانانی که سال ها روی لایحه منع خشونت علیه زنان کار کردند، معتقدند امکان ندارد ۴۰ ماده تکراری در این لایحه وجود داشته باشد. به هر حال، از دولت درخواست کرده ایم که هر چه زودتر لایحه را به مجلس تقدیم کند. »

شعار سال:  از معیار های پیشرفت هر جامعه حضور موفق زنان آن در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، ورزشی و... است. آمار مشارکت زنان در ایران در سال های اخیر رو به افزایش است و شاهد حضور بیشتر زنان در جامعه هستیم. از جمله این مشارکت ها می توان به حضور زنان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد که قطعا کمک شایانی به احقاق حقوق زنان در عرصه های مختلف اجتماعی می کند، اما با رشد حضور زنان در جامعه ،همچنان شاهد برخورد های جنسیتی و خشونت آمیز با آن ها هستیم. طیبه سیاوشی، نماینده مردم تهران، شمیرانات، پردیس و ری و عضو فراکسیون زنان مجلس در خصوص آخرین وضعیت لایحه منع خشونت علیه زنان که مدت هاست سرنوشت آن بلاتکلیف مانده است چنین گفت که در ادامه می خوانید :

سیاوشی در خصوص این که بیان شده است ۴۰ ماده از لایحه تامین امنیت زنان به دلیل تکراری بودن حذف شده و به همین خاطر این لایحه همچنان تحت بررسی است گفت:حقوق دانانی که سال ها روی لایحه منع خشونت علیه زنان کار کردند، معتقدند امکان ندارد ۴۰ ماده تکراری در این لایحه وجود داشته باشد. به هر حال، از دولت درخواست کرده ایم که هر چه زودتر لایحه را به مجلس تقدیم کند.

وی تاکید کرد : معاونت امور زنان هم معتقدند که حذف این ۴۰ ماده به دلیل تکرار بوده است اما این لایحه هنوز به دست ما نرسیده است تا در مورد آن اظهار نظر کنیم.»

طیبه سیاوشی در این باره اینکه بعضی منتقدان ادعا دارند زنان مجلس در احقاق حقوق زنان آنچنان که باید و شاید نتوانسته اند موفق عمل کنند گفت گفت:« زنان مجلس با تمام توان در تلاش هستند .خیلی مواقع ما برای رای گیری و رایزنی با تک تک نمایندگان صحبت می کنیم و درصدد تغییر نظرات مخالف برمی آیم. طوری که خیلی مواقع این صحبت ها تا زمان رای گیری طول می کشد.»

او افزود: «جامعه ما جامعه مرد سالاری است. هنوز هستند افرادی که یک زن را لایق جایگاه نمایندگی نمی دانند .همه این ها خاصه جامعه مرد سالار است. با وجود اینکه تعداد از زنان موفق به راه یابی به خانه ملت شده اند اما هنوز هم تنها ۶٪ صندلی های مجلس متعلق به زنان است. تمامی این تصورات برگرفته از یک کلیشه فرهنگی است که متعلق به دیروز و امروز نیست بلکه ریشه ای عمیق دارد.

وی ادامه داد : هنوز هم تصور خیلی از افراد جامعه این است که مردان بیشتر از زنان تلاش می کنند این در حالی است که مراجعه کنندگان به مجلس، بارها دیده اند که نمایندگان زن چقدر برای پیشبرد اهداف و رسیدگی به مراجعه کنندگان تلاش کرده اند. البته که نمایندگان مرد هم تمام تلاش خود را به کار می گمارند اما نمایندگان زن از هیچ تلاشی برای مردم فروگذار نیستند.»

او درباره سرنوشت لایحه منع خشونت علیه زنان گفت :« متاسفانه تا این لحظه لایحه به رویت مجلس نرسیده است و حتی نسخه قبلی هم یک نسخه ابتدایی به دست ما رسیدبه طوری که حتی گفته شد این نسخه قابل استناد نیست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 31 فرودین 97 ، کد مطلب: 698512، www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
لایحه ها باید بر طبق موازین اسلامی چیده بشن تا بتونن باعث اعتلای فرهنگی امور زنان بشوند
ا.ف75
ناشناس
United States
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
اعتلای فرهنگی در امر زنان باید به تعادل اجتماعی جنسیتی منجر بشه و هدف رو رسیدن به ارزشهای حضرت فاطمه قرار بدیم
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین