پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۳۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
وال استريت ژورنال نوشت: نتانياهو پس از مشورت با ترامپ ، دستور حمله به يک سامانه ضد هوايي ايران را در پايگاهي در سوريه صادر کرد.

شعار سال: بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي پس از مشورت با دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا دستور حمله به يک سامانه ضد هوايي ايران را در پايگاهي در سوريه صادر کرد.

به گفته مقامات اطلاعاتي و ديگر مقامات، ارتش اسرائيل هفته گذشته با حمايت ضمني آمريکا يک سامانه ضد هوايي ايران را در پايگاهي در سوريه هدف قرار داد و اين تازه ترين نشانه از همکاري دولت رئيس جمهور آمريکا با اسرائيل در کمک به کم کردن نفوذ رو به گسترش تهران در خاوميانه است.

نتانياهو پس از مشورت با ترامپ دستور حمله به يک سامانه ضد هوايي را که به تازگي وارد اين پايگاه شده بود صادر کرد تا مانع از آن شود نيروهاي ايراني از آن عليه جنگنده هاي اسرائيلي که حملاتي فزاينده را در سوريه انجام مي دهند استفاده کنند.

به گفته دو منبع آگاه ، مقامات اسرائيلي از قبل به دولت ترامپ درباره اين حمله برنامه ريزي شده اطلاع داده بودند.

مقامات اسرائيلي درباره اين حمله سکوت کرده اند اما روسيه، ايران و سوريه اسرائيل را به انجام دادن اين حمله متهم کردند. اطلاعات به دست آمده از مقامات اطلاعاتي و ديگر مقامات، جزئيات تازه اي را درباره هدف اين حمله، اهداف اسرائيل و مذاکرات اسرائيل با واشنگتن نشان مي دهد.

حمله هفته گذشته حاکي از تشديد تلاش هاي اسرائيل براي جلوگيري از افزايش نفوذ ايران در سوريه است.

تهران تهديد کرده است حمله اسرائيل را تلافي خواهد کرد. اين در حالي است که يک رويارويي طولاني مدت ميان اين دو رقيب در خاورميانه مي تواند موجب تحرکات جديد خطرناکي در سوريه شود.

حمايت آمريکا از حمله اسرائيل در حالي صورت مي گيرد که ترامپ نگران جنگي بي پايان در خاورميانه است و به متحدانش به خصوص اسرائيل و عربستان سعودي براي ايفاي نقشي بزرگتر تکيه کرده است.

به گفته منابع آگاه، ترامپ از سال گذشته که به رياست جمهوري آمريکا رسيد با نتانياهو متحد شده است و از تلاش هاي اسرائيل براي حمله به اهداف ايراني در سوريه حمايت مي کند.

درخواست صهيونيستها از ترامپ؛ راه‌اندازي جنگ اقتصادي عليه ايران

يک روزنامه صهيونيستي به دولت «دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهور آمريکا پيشنهاد کرده از ناحيه اقتصادي به ايران ضربه وارد کند.

روزنامه هاآرتص اين گزارش را با اشاره به ناکامي حملات هوايي جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي و حمله موشکي اخير کشورهاي در رسيدن به اهدافشان عليه دولت «بشار اسد»، رئيس‌جمهور سوريه آغاز کرده است.

اين روزنامه مي‌نويسد: «علي‌رغم حملات هوايي ادعايي اسرائيل در خاک سوريه و حمله موشکي آمريکا در پايان هفته گذشته، واقعيت اين است که بشار اسد، آرام آرام در حال تحکيم قدرتش در اين کشور است و ايراني‌ها دارند حضورشان را تثبيت مي‌کنند.»

هاآرتص در ادامه نوشته است: «دولت ترامپ ظاهراً به جمع‌بندي لازم درباره اينکه چه اقدامي مي‌خواهد انجام دهد نرسيد روسيه‌اي‌ها در برابر جاه‌طلبي‌هاي تهران بي‌تفاوت هستند و اسرائيل در واقع نمي‌تواند براي به عقب برگرداندن اين روند انجام دهد.»

روزنامه صهيونيستي علي‌رغم اين عرصه اقتصادي را حوزه‌اي دانسته که ايران در آن «در حال عقب‌نشيني» است. هآارتص نوشته اقتصاد مسئله‌اي است که تعيين خواهد کرد آيا ايران مي‌تواند خودش را به عنوان قدرت مسلط منطقه غرب آسيا (خاورميانه) معرفي کند يا خير.

اين رسانه همچنين به ترامپ توصيه کرده به جاي لغو برجام يا درگير شدن با ايران در سوريه، بهتر است فشارهاي اقتصادي عليه ايران را افزايش دهد.

هاآرتص نوشته است: تشديد تحريم‌ها مي‌تواند ابزار چانه‌زني نيرومندي عليه مقام‌هاي ايران باشد که از تظاهرات‌هاي خياباني و تغيير حکومت هراسب دازند. گزارش‌ها حاکي است برخي‌ها در دولت ترامپ، دقيقاً همين راهبرد را در دستور کار دارند.»

روزنامه صهيونيستي ايده اعمال فشار اقتصادي عليه ايران را «وسوسه‌کننده» خوانده و نوشته استفاده از گزينه‌هاي نظامي خطربار است.

هراس رژيم صهيونيستي از پاسخ ايران

چاک فريليک از مقام هاي ارشد رژيم صهيونيستي در نشست موسسه واشنگتن گفت: ايران قدرتمندترين دشمني است که اسرائيل تاکنون داشته است.

به گزارش سايت انديشکده واشنگتن براي سياست خاورميانه ، نشست موسسه واشنگتن با عنوان "راهبردهاي هاي آمريکا و اسرائيل در خاورميانه" با حضور چاک فريليک معاون سابق مشاور امنيت ملي رژيم صهيونيستي که در حال حاضر تحليلگر ارشد امنيت بين المللي در موسسه بلفر استو جيمز جفري ديپلمات سابق آمريکايي و تحليلگر کنوني موسسه واشنگتن برگزار شد.

فريليک در بخشي از اظهاراتش در اين نشست گفت: ايران در حال تبديل شدن به يک ابرقدرت منطقه اي است و اين نخستين بار است که اسرائيل با يک دشمن روبرو است که نمي تواند آن را شکست دهد.

وي افزود: ايران پيشرفته ترين و قدرتمندترين دشمن اسرائيل تاکنون است و به همراه حزب الله و حماس به يک نتيجه رسيده اند که پاشنه آشيل اسرائيل صحنه داخلي آن است.

جفري نيز در اين نشست گفت: نظم امنيتي آمريکا در جهان اگرچه مقاوم اما در حال تضعيف است و تقويت آن بايد نخستين اولويت استراتژي امنيت ملي آمريکا باشد.

اين گزارش در حالي است که نتايج جديدترين نظرسنجي حاکي است که صهيونيست‌ها از پاسخ ايران به تجاوز اخير رژيم صهيونيستي به فرودگاه نظامي تيفور در مرکز استان حمص سوريه در هراس و وحشت به سر مي‌برند.

نتايج اين نظرسنجي که در روزنامه صهيونيستي "معاريو" منتشر شده است، نشان مي‌دهد بيش از 73 درصد صهيونيست‌هاي ساکن فلسطين اشغالي معتقدند که خطرات امنيتي، رژيم صهيونيستي را احاطه کرده است.

بر اساس اين نتايج، نيمي از صهيونيست‌ها نگران وقوع جنگي در آينده نزديک با توجه به افزايش تنش‌ها در جبهه شمالي (شمال فلسطين اشغالي) از جمله تهديدهاي ايران براي پاسخ به حمله اخير جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي به فرودگاه تيفور در سوريه هستند که در آن هفت مستشار ايراني شهيد شدند.

اين نتايج حاکي است: 52 درصد پرسش شوندگان نگراني خود را از وقوع جنگ جديدي در آينده نزديک ابراز داشته‌اند.

براساس اين نتايج، درصد تهديد امنيتي خارجي از جانب حماس و ايران و حزب الله به 34 درصد و درصد تهديد امنيتي ناشي از عمليات مقاومت فلسطين به 32 درصد و درصد تهديد ناشي از گراني و شکاف‌هاي اقتصادي به حدود 32 درصد مي‌رسد.

روزنامه راي اليوم نيز در گزارشي به قلم "زهير أندراوس" به بررسي واکنش‌هاي منابع امنيتي و سياسي و رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي به تهديد ايران براي پاسخ به تجاوز نظامي اخير رژيم صهيونيستي به پايگاه هوايي نظامي تيفور در استان حمص سوريه پرداخت و نوشت: تل آويو به اقدام تنش آميز عليه ايران ادامه مي‌دهد و منابع سياسي و امنيتي در تل آويو گفتند که ايران با قدرت به شهادت هفت نيروي خود در جريان تجاوز اسرائيل به پايگاه تيفور پاسخ خواهد داد.

"روني دانيئيل" تحليلگر امور نظامي در شرکت خبري اسرائيل (شبکه هاي تلويزيوني 12 و 13) به نقل از اين منابع که بسيار آگاه توصيف شدند، افزود: پاسخ ايران ممکن است که اهدافي اسرائيلي را در غرب هدف قرار دهد.

اين منابع همچنين بعيد ندانستند که ايران پاسخ اسرائيل را از سوريه يا از طريق حزب الله بدهد.

برپايه اين گزارش، اين منابع اعلام کردند ژنرال قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس ايران در فهرست ترورهايي قرار دارد که دستگاه موساد براي آن برنامه‌ريزي مي‌کند، زيرا به اعتقاد تل آويو، وي مسئول بسيج و سازماندهي نيروهاي ايراني در سوريه است و همچنين مسئول مستقيم ايران براي (ارتباط با) حزب الله در لبنان به شمار مي‌رود.

در همين حال، روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارنوت به نقل از "اويگدور ليبرمن" وزير جنگ اسرائيل نوشت که ارتش لبنان با همکاري حزب الله و ارتش سوريه و نيروهاي شيعه و فراتر از آنها ايران به جبهه واحدي عليه اسرائيل در شمال (فلسطين اشغالي) تبديل شده‌اند که يک چالش راهبردي درجه يک به شمار مي‌رود و ارتش اسرائيل را ملزم مي‌کند که آمادگي خود را بيشتر تقويت کند.

در همين حال، "عميرام لوين" فرمانده منطقه شمال و معاون اسبق رئيس سازمان موساد اسرائيل در اظهار نظر درباره رويارويي در منطقه بعد از حمله به پايگاه هوايي تيفور در استان حمص سوريه گفت کابينه بنيامين نتانياهو، منطقه را به سمت تشديد تنش سوق مي‌دهد.

لوي گفت: ايران از اينکه يک پايگاهش در اينجا يا آنجا منهدم شود؛ ضرر نخواهد کرد، اما اگر اسرائيل، ايران را وارد تهديد خطرناکتري کند؛ ممکن است مجبور شود تا با حزب الله روبرو شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار 30 فرودین 97 ، کد مطلب: 20180419134233503، www.aryanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
خاکتوسرتون بااین ساتتون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین