پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۴۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱
بنیامین نتاینیاهو عصر دوشنبه در جریان یک کنفرانس خبری مدعی شد ایران تحت دو پروژه مخفی موسوم به «عماد» و «سپند» به صورت محرمانه برنامه هسته ای خود را پیش برده و اقدام به فریب جهانیان کرده است.
شعارسال: دیروز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعاهای مضحکی علیه ایران مطرح کرد. نتانیاهو گفت: امروز نشان خواهیم داد که ایران برنامه نظامی داشته که سالها مخفی کرده است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: آنها تاکید دارند که سلاح هسته‌ای جایی در ایران ندارند. وزیر امور خارجه ایران هم تاکید کرده است. اما امشب یک چیز می‌گوییم ایران چندین بار دروغ گفته است. بعد از امضای توافق هسته‌ای ایران فعالیت‌های مخفی را آغاز کرد.

اسرائیل دسترسی پیدا کرد به نیم تن از مواد داخل دیوارها، 55 هزار صفحه، 55 هزار فایل دیگر در بیش از 100 سی دی، هر چه شاهد خواهید بود کپی دقیق از مواد اصلی در ایران است. فایل‌ها شامل اسناد و نمودارهایی است که مقصر بودن ایران را نشان می‌دهد.

شوی تازه نتانیاهو: ایران برنامه مخفی برای ساخت تسلیحات هسته‌ای دارد/ظریف: این چوپان دروغ‌گو دست از دروغ‌گویی برنمی‌دارد

ترامپ: حرف‌های نخست وزیر اسرائیل در باره برنامه هسته ای ایران درست بود

رئیس جمهوری آمریکا دقایقی پس از ادعاهای مطرح شده توسط بنیامین نتانیاهو مبنی بر «مخفی کاری ایران در تولید سلاح هسته ای» ضمن تایید و استناد به این سخنان بار دیگر مخالفت خود را با اساس توافقنامه هسته ای ایران اعلام کرد و گفت: «این توافق راه حلی پذیرفتنی محسوب نمی شود. این توافق به معنی آن نیست که آنها (مقامات ایرانی) بیکار نشسته اند، آنها در حال ساخت و پرتاب موشک هستند.»

رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در جریان یک کنفرانس خبری سخن می گفت در پاسخ به این پرسش که آیا خروج از توافقنامه هسته ای پیامی منفی برای پیونگ یانگ به همراه نخواهد داشت؟ گفت: «این توافق هفت سال دیگر اعتباری ندارد و هیچ مانعی پیش روی ایران برای پیشرفت در تولید سلاح هسته ای نخواهد بود.»

آقای ترامپ همچنین با امتناع از دادن پاسخ روشن به سوالی در باره احتمال خروج آمریکا از توافقنامه هسته ای پیش از دوازدهم ماه مه/ بیست و دوم اردیبهشت، تنها به گفتن این جمله بسنده کرد که «خواهیم دید که چه پیش می آید.»

پمپئو اسناد نمایشی نتانیاهو علیه ایران را معتبر خواند

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در واکنش به شوی مضحک بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در بیانیه ای اسناد بی اساس او را معتبر خواند. پمپئو گفت که مقام های آمریکایی در حال تحلیل و ترجمه ده ها هزار سندی هستند که رژیم صهیونیستی ارائه کرده و از نظر آمریکا این اسناد معتبر هستند. وی ادعای نتانیاهو را مبنی بر اینکه ایران سال ها فعالیت مخفی هسته ای داشته و بایگانی وسیع اسناد مربوط به این فعالیت ها را تاکنون از آژانس بین المللی انرژی هسته ای مخفی نگه داشته است. وزیر خارجه آمریکا که کمتر از یک هفته از رسمیت یافتن مقامش می گذرد، گفت که معنای این مخفی کاری این است که توافق هسته ای (برجام) بر پایه حسن نیت و شفافیت بنا نشده است.

پمپئو با بیان اینکه آمریکا در حال بررسی تاثیر این اسناد بر آینده برجام است، افزود: اکنون وقت آن است در این باره که آیا ایران برای غنی سازی یا کنترل هر گونه ماده هسته ای قابل اعتماد است یا خیر، بازنگری کنیم. وی همچنین با اشاره به ضرب الاجل ترامپ در 12 ماه مه (22 اردیبهشت ماه) برای تصمیم گیری پیرامون تعلیق تحریم های هسته ای ایران، تاکید کرد که با توجه به این اسناد، با هم پیمانان اروپایی آمریکا و دیگر کشورها درباره بهترین راه پیش رو گفت و گو خواهد کرد.

آمریکا ادعای ضد ایرانی خود را پس گرفت

کاخ سفید با اصلاح بیانیه دیشب(دوشنبه شب) خود از ادعای وجود برنامه تسلیحات هسته ای در ایران عقب نشینی کرد. بیانیه نخست کاخ سفید ساعاتی پس از سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی منتشر شد، اما بعد واشنگتن بی سروصدا نسخه اصلاح شده را جایگزین کرد.

در بیانیه کاخ سفید، جمله «ایران برنامه مخفیانه تسلیحات هسته ای دارد» به «برنامه مخفیانه تسلیحات هسته ای داشت» تغییر یافت؛ ادعاهایی که گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی بی اساس بودن آن را اثبات کرده است.

پیتر الکساندر خبرنگار شبکه آمریکایی ان بی سی در توییتی به نقل از یکی از مقام های کاخ سفید مدعی شد که علت این اقدام اصلاح «خطای اداری» بود.

واکنش ظریف به اظهارات ترامپ علیه برنامه هسته‌ای ایران

وزیر خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در توئیتر خود نوشت ترامپ با عجله از تکرار اتهامات کهنه که توسط آژانس بررسی شده است استقبال کرد تا بتواند برجام را نابود کند. محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در حساب توئیتری خود نوشت: رئیس جمهور آمریکا با عجله از تکرار اتهامات کهنه که توسط آژانس بررسی شده است استقبال کرد تا بتواند برجام را نابود کند. چقدر به موقع و آسان. زمان بندی هماهنگ شده برای افشاگری های امنیتی ادعایی چوپان دروغگو درست چند روز قبل از 12 می. اما ذوق زدگی ترامپ پرده ها را کنار زد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، پیش از اظهارات مضحک نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، او را به چوپانی دروغ‌گو تشبیه کرد که بازهم می‌خواهد درباره برنامه هسته‌ای ایران، سخن کذب و دروغ بگوید.

موگرینی: اسناد نتانیاهو را ندیده‌ام؛ او پایبندی ایران به برجام را مورد تردید قرار نداده

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به ادعاهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته ای ایران گفت: برجام بر اساس راستی آزمایی و نظارت بر حقایق استوار است و آژانس 10 بار پایبندی ایران به تعهداتش را تائید کرده است.

فدریکا موگرینی که برای شرکت در نشست چهارجانبه مذاکرات لیبی به قاهره رفته است، در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره ادعاهای جدید نتانیاهو گفت: در ابتدا بگویم که این تنها یک واکنش اولیه است زیرا باید جزئیات بیانیه نخست وزیر اسرائیل و اسناد ارائه شده را بررسی کنیم و مهمتر از همه ارزیابی آژانس بین المللی انرژی اتمی را داشته باشیم زیرا آژانس تنها سازمان بی طرف و بین المللی مسئول نظارت بر تعهدات هسته ای ایران است .

وی افزود: آنچه من از اولین گزارشها دیده ام این است که نتانیاهو پایبندی ایران به توافق هسته ای - به معنای تعهدات هسته ای پس از سال 2015 - را مورد تردید قرار نداده است . موگرینی تصریح کرد: برجام بر اساس فرض حسن نیت یا اعتماد استوار نیست بلکه بر اساس تعهدات واقعی ، سازکارهای راستی آزمایی و نظارت بسیار دقیق بر حقایق استوار است که توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام می شود. آژانس 10 گزارش منتشر و تائید کرده است که ایران بطور کامل به تعهداتش عمل کرده است.

عراقچی: آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی از برجام نگران و عصبانی هستند

سیدعباس عراقچی با اشاره به کنفرانس خبری نتانیاهو و ادعاهایش درباره وجود یک برنامه پنهانی هسته‌ای در ایران گفت: آن چه از نتانیاهو دیدیم یک نمایش بچگانه و مسخره بود که در سال‌های گذشته نیز شاهد آن بودیم و پیش از این توسط گروهک منافقین اجرا می‌شد.

معاون وزیر خارجه با جعلی و ساختگی خواندن اسناد ارائه شده از سوی نتانیاهو گفت: این اقدام یک بار دیگر با نقاشی کارتونی در سازمان ملل نشان داده شد که موجب مضحکه نتانیاهو شد و او یک بار دیگر این اقدام را تکرار کرده و مدعی است ۵۵ هزار سند در انباری در شورآباد تهران به دست آورده است و مدارکی که اثبات می‌کند ایران برنامه پنهانی هسته‌ای داشته است اما نفس این ادعا خنده‌دار است؛ چگونه است که ایران چنین اسناد مهمی را در یک انبار متروکه صنعتی نگهداری می‌کند.

عراقچی که با شبکه دو سیما گفت‌وگو می‌کرد، ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را نخ‌نما شده خواند و گفت: آنها بر اساس چنین ادعاهایی موضوع PMD را درست و ادعا کردند که ایران به دنبال ساخت سلاح بوده است و سال‌ها آژانس را به خاطر این ادعاهای واهی به زحمت انداخته‌اند و آژانس هم وارد این ماجرا شد و ایران هم در این سال‌ها برای اثبات بی‌گناهی‌اش همکاری کرد و در نهایت همه این ادعاها در سال ۲۰۱۵ در جمع‌بندی نهایی‌ای که آژانس ارائه کرد، باطل بودنشان روشن شد و این مساله از سوی نهاد مرجع سازمان ملل که سازمان انرژی اتمی است و نیز در شورای حکام بسته شد.

معاون ظریف در ادامه گفت: این که نتانیاهو ۱۰ روز مانده به اعلام تصمیم ترامپ درباره برجام این نمایش را اجرا می‌کند، مشخص است یک تئاتر طراحی شده برای تاثیرگذاری در تصمیم ترامپ است یا این که به دنبال صحنه‌سازی برای از بین بردن برجام هستند و جالب است که همه در این رابطه بسیج شده‌اند و رژیم صهیونیستی در بالاترین سطح به صحنه آمده است.

نتانیاهو دروغ‌پردازی است که جز دغل‌کاری کالایی برای عرضه ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اظهارات اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته‌ای صلح آمیز کشورمان گفت این اقدامات دست و پا زدن‌های بی‌حاصل ورشکسته‌ای دروغ‌پرداز است که جز دغل‌کاری متاعی برای عرضه ندارد.

بهرام قاسمی نمایش مضحک تبلیغاتی اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یکی از آخرین سریال‌های تکراری از نمایش‌های بی‌ثمر و شرم آور در خصوص برنامه هسته ای مخفی ایران را دست و پا زدن های بی حاصل ورشکسته ای دروغ پرداز و رسوا خواند که جز دروغ پراکنی و دغل کاری کالا و متاعی برای عرضه نداشته و ندارد.

این دیپلمات ارشد کشورمان افزود: سران رژیم صهیونیستی بقای «رژیم نامشروع و دروغ بنیان» خود را در تهدیدانگاری با استفاده از شارلاتانیسم نخ‌نمای عصر جاهلیت و بی خبری افکار عمومی جهانیان می بینند که بیهودگی و بی ثمری آن بیش از پیش آشکار است.‌ او و رژیم کودک کش و رسوای رژیم صهیونیستی باید به این فهم و درک اولیه رسیده باشند که مردم جهان از فهم، آگاهی و شعور کافی برخوردارند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1397 ، کدخبر: 3970211056 ، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
ترامپ جرئت آن را ندارد که زیر حرف اسرائیلی ها حرف بزند ؛ برای همین همیشه مطیع آن ها بوده است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین