پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۴۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: حجم تخلیه چاه‌های مجاز و غیرمجاز استان یک میلیارد و 497 میلیون مترمکعب است.

شعارسال: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: حجم تخلیه چاه‌های مجاز و غیرمجاز استان یک میلیارد و 497 میلیون مترمکعب است.

‌اتابک جعفری در شورای آب استان افزود: حجم موجود در مخازن سدهای استان ٤١ درصد حجم کل مخازن است که نسبت به سال آبی گذشته ٢٢ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: 21 هزار و 558 منبع آبی شامل قنات، چاه و چشمه در استان وجود دارد که برداشت‌های بی رویه و استفاده نا‌مناسب از آن سبب شده تا سالانه بیش از٥٠٠ میلیون متر مکعب کسری مخزن از سفره داشته باشیم که بیشترین آن مربوط به بیش از شش هزار حلقه چاه غیر مجاز است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان در ادامه تصریح کرد: سیستان و بلوچستان صد در صد در وضعیت خشکسالی قرار دارد که تهدید بسیارجدی برای این استان پهناور و فرهنگی محسوب می‌شود، بنابراین همه مردم باید آب را فرابخشی ببینند و در حفظ آن کوشا باشند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع تعداد چاه های مجاز دو هزار و 636 حلقه برای مصارف شرب، صنعت، کشاورزی و خدمات با حجم برداشت یک میلیارد و 100 میلیون است.

جعفری تصریح کرد: قسمت عمده کشاورزی سیستان و بلوچستان به چشمه‌های آب زیرزمینی وابسته است، اما به دلیل وجود تعداد زیاد چاه‌های مجاز و غیرمجاز و برداشت بیش از حد آب از طریق این چاه‌ها طی چند سال اخیر آب این منابع افت چشم‌گیری داشته و کشاورزی در بسیاری از مناطق استان با مشکل جدی مواجه شده است، به گونه‌ای که به گفته برخی مسئولان استانی 50 درصد اضافه برداشت‌ها از چاه‌های غیرمجاز انجام می‌شود که این موضوع بحران آب را در استان جدی کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: سال گذشته باید 300 حلقه چاه پلمب و مسلوب المنفعه می‌‌شد که موفق شدیم 72 حلقه را پر و حلقه را پلمب کنیم، در این زمینه مردم همکاری دارند اما عده‌ای برای منافع خود چاه‌هایی را حفر می‌کنند.

به گفته وی، از چهار هزار و 423 چاه غیرمجاز فاقد پروانه‌، سه هزار و600 پرونده به کمیسیون صدور پروانه و تعیین تکلیف معرفی شده است و تا سه ماه اول امسال همه چاه ها را تعیین تکلیف کنیم‌.

وی اضافه کرد: چاه‌های غیر‌مجاز شناسایی شده که مشمول قانون تعیین تکلیف می‌شود نیز دو هزار و 152 حلقه چاه کشاورزی با حجم تخلیه 135 میلیون متر مکعب است، چهار هزار و 423 حلقه چاه غیر مجاز هم با حجم تخلیه 202 میلیون متر مکعب در سال در استان وجود دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97020200704، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
پس چرا جلوی این چاه های غیر مجاز گرفته نمیشه تا به جاش اون هارو جریمه کرد
؟
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
باید به جای استفاده از اب چاه بیایم و با تصفیه اولیه اب دریای عمان برای کشاورزی استفاده کنیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین