پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۶۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
معاون مسافری راه‌آهن درباره قطار مشهد- کربلا گفت: موافقت‌های اولیه صورت گرفته است تا اعتبار بخشی از مسیر از طریق قراداد فاینانس ایران تامین شود و در حال حاضر امکان سفر ریلی فقط در 35 کیلومتر مسیر در خاک عراق وجود ندارد.

شعار سال: میرحسن موسوی در نشست تشریح برنامه‌های سال 97 راه‌آهن که امروز 29 فروردین‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: در سال 96، 24 میلیون و 450 هزار نفر از طریق ریلی سفر کردند که این میزان نسبت به سال 95، 6.3 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته اقدامات بزرگی در راستای توسعه خطوط راه‌آهن و تجهیز آنها صورت گرفت؛ در حوزه توسعه خطوط حدود 700 کیلومتر راه در مسیرهای مختلف ریل‌گذاری شد، همچنین قطارهای گردشگری در مسیرهای مختلف افزایش یافت.

موسوی با بیان اینکه ستاد خدمات نوروزی از آبان ماه فعالیت خود را در تهران اغاز کرد، افزود: در نوروز امسال بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر از 25 اسفند96 تا 15 فروردین 97 از طریق ریلی جابه‌جا شدند که این میزان نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد را شاهد بود.

معاون مسافری راه‌آهن تصریح کرد: میزان تاخیرها در این ایام از مبدا به کمتر از 18 ثانیه و تاخیر در مقصد به 27 دقیقه رسید، یکی دیگر از اقدامات در حوزه ریلی توسعه ایستگاه‌های بین راهی و نمازخانه‌ مسیرها بود.


وی درباره جبران خسارت به مسافران قطارهایی که بر اثر بارش برف سال گذشته در تهران تاخیر داشتند، گفت: دستور العمل جبران خسارت مشخص و قید شده است در صورتی که قصور از جانب راه‌آهن باشد مانند خرابی لوکوموتیو و مواردی از این دست، جبران خسارت باید از سوی راه‌آهن صورت گیرد، اما در صورتی که سیل، زلزله و عواملی از این دست رخ دهد باید دید که آیا راه‌آهن در تاخیر قطار مقصر بوده است یا نه.

وی ادامه داد: در صورتی که قطارها دارای تاخیر مدت‌دار باشند 50 درصد وجه بلیت به آنها باز گردانده می‌شود، همچنین در این زمینه جریمه‌ای نیز پیش‌بینی کردیم، این در حالی است که از سال 94 تاکنون هیچ افزایش قیمتی در حوزه ریلی نداشتیم و افزایش قیمت‌هایی که بعضا اعلام می‌شود ناشی از آن است که در ایام غیرپیک شرکت‌ها مجاز هستند تخفیفاتی را درنظر بگیرند.

موسوی در خصوص ارزیابی عملکرد راه‌آهن، بیان کرد: هرساله نظرسنجی جامعی از خدمات مختلف راه‌آهن از جمله میزان رضایت مسافران از سرویس‌های بین ‌راهی و ‌سرویس‌های درون قطار صورت می‌گیرد که امسال رتبه ما از 70 به 73 رسید، این ارزیابی توسط یکی از دانشگاه‌های معتبر تهران انجام می‌گیرد.

معاون مسافری راه‌آهن درباره توسعه قطارهای حومه‌ای گفت: در دولت دهم و یازدهم به این امر توجه جدی شد، همچنین تیمی را مامور کردیم تا در کلانشهرهایی مانند اصفهان، مشهد و سایر شهرهای بزرگ کشور تقاضای سفر حومه‌ای را شناسایی کنیم تا در این مسیرها قطارهای حومه‌ای ایجاد شود.

وی درباره مسیرهایی که در سال 97 به بهره‌برداری می‌رسند، گفت: بنا داریم در سال 97 شهرهای رشت، ارومیه را به خط ریلی کشور متصل و در صورت وجود ظرفیت و تقاضا این مسیرها به مشهد متصل می‌شوند.

موسوی در خصوص قطارهای‌ بین‌المللی گفت: قطار مشهد- نخجوان در طول هفته دو روز به صورت رفت و برگشت تردد می‌کند، هم اکنون مذاکراتی انجام می‌گیرد تا قطار مشهد- عشق‌آباد راه‌اندازی شود، راه‌اندازی قطار تهران- استانبول در حال بررسی است و در صورت به توافق رسیدن با طرف مذاکره کننده این برنامه اجرایی می‌شود.

معاون مسافری راه‌آهن درباره قطار مشهد- کربلا گفت: موافقت‌های اولیه صورت گرفته است تا راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بخشی از مسیر را فاینانس کند در حال حاضر امکان سفر ریلی فقط در 35 کیلومتر مسیر در خاک عراق وجود ندارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 29 فروردین 97، کد مطلب: 97012911303: www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
این طرح.کمک شایانی به گردشگری معنوی و زیارتی میان دو کشور میکنه
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
این طرح از بهترین طرح های بین المللیه که هم سبب افزایش روابط صمیمانه دو تا کشور شیعه میشه و هم برای مردم ما کربلات رو نزدیک تر می کنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین