پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۶۹۷
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
مدیرکل انتقال خون گیلان از ساخت هفتمین پالایشگاه پلاسمای فرآورده‌های خونی جهان به‌زودی در گیلان خبر داد.
شعار سال: مدیرکل انتقال خون گیلان از ساخت هفتمین پالایشگاه پلاسمای فرآورده‌های خونی جهان به‌زودی در گیلان خبر داد.
احمد مرادی، مدیرکل انتقال خون استان گیلان گفت: ساخت هفتمین پالایشگاه پلاسمای فرآورده‌های خونی جهان به‌زودی در گیلان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه این پالایشگاه پلاسمای فرآورده‌های خونی از لحاظ کارکرد در خاورمیانه بی‌نظیر است، افزود: هفتمین پالایشگاه پلاسمای فرآورده‌های خونی جهان با حدود ۲۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری و با مشارکت کشور آلمان در گیلان احداث می‌شود.

مدیرکل انتقال خون گیلان از برگزاری مراسم آغاز عملیات ساخت این پالایشگاه فرآورده‌های خونی با حضور وزیر بهداشت کشورمان و سفیر و وزیر بهداشت کشور آلمان به زودی در گیلان خبر داد و گفت: با حمایت‌های انجام شده از سوی استانداری گیلان، در حال حاضر زمین مورد نیاز برای ساخت این پالایشگاه مشخص شده است.

مرادی همچنین با بیان اینکه گیلانی‌ها به‌طور متوسط سالانه ۸۳ هزار واحد خون اهدا می‌کنند، افزود‌: استان گیلان در بین سایر استان‌های دیگر یکی از پرمصرف‌ترین استان‌های کشور در حوزه فرآورده‌های خونی به علت نیاز‌های خونی برای مصدومان حوادث مختلف و جراحی‌های این استان است.

وی با اشاره به اینکه بیش از هزار بیمار دیالیزی، هزار و ۲۰۰ بیمار تالاسمی، ۲۷۰ بیمار هموفیلی و حدود ۴ هزار بیمار سرطانی در گیلان وجود دارد، اظهار داشت: با اهدای خون هموطنان علاوه بر حل مشکل افراد نیازمند، اطلاعات خونی فرد اهداکننده نیز در بانک اطلاعاتی سلول‌های بنیادین برای مواقع اضطراری که به پیوند مغز استخوان نیاز است، ذخیره می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1397، کدخبر: 6509101 ، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین