پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۱۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
‌مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: پیرو توافقات صورت گرفته سران ایران و چین مبنی بر توسعه همکاری‌های دو کشور در بخش انرژی، یک هیئت 32 نفره چینی جهت مذاکره برای پیوستن شهرک پتروشیمی چابهار به پارک پتروشیمی چین در ایران به چابهار سفر کرد.
شعار سال: ‌مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: پیرو توافقات صورت گرفته سران ایران و چین مبنی بر توسعه همکاری‌های دو کشور در بخش انرژی، یک هیئت 32 نفره چینی جهت مذاکره برای پیوستن شهرک پتروشیمی چابهار به پارک پتروشیمی چین در ایران به چابهار سفر کرد.

‌عبدالرحیم کردی اظهار کرد: این هیئت 32 نفره که از مدیران فدراسیون صنایع شیمیایی و نفت چین موسوم به (CPCIP) است در پی توافق سران دو کشور مبنی بر توسعه همکاری‌های فی‌مابین به‌ویژه در بخش پتروشیمی و ایجاد پارک پتروشیمی چین در ایران که در سال 94 انجام شد، به چابهار سفر کرد تا زمینه پیوستن چابهار به‌عنوان سومین قطب پتروشیمی ایران را به پارک پتروشیمی بررسی کند‌.

وی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه ایران و چین، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت NDRC به نمایندگی از دو کشور زمینه ارتقای همکاری‌های دو کشور در بخش پتروشیمی را نهایی خواهند کرد و پارک جدید پس از بررسی‌های کارشناسی و دقیق جانمایی شده و نحوه فعالیت و نوع محصول تولیدی با توجه به شرایط محل از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: عملیات اجرایی شهرک پتروشیمی نگین مکران چابهار به‌عنوان سومین قطب پتروشیمی ایران در زمینی به مساحت 1200 هکتار در محدوده منطقه آزاد چابهار در قالب سه فاز از سال 1391 آغاز شده و قرار است پس از تکمیل تمامی فازها که برآورد شده پس از 10 سال از آغاز فعالیت به بهره‌برداری می‌رسند، ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی آن به بیش از 21 میلیون تن در سال برسد‌.

کردی با بیان این‌‌که فاز اول این مجتمع اواسط سال آینده به‌بهره‌برداری می‌رسد، افزود: محصولات پتروشیمی ایران عمدتاً به چین و هند صادر می‌شود و به جهت نزدیکی چابهار به بازارهای هدف نرخ حمل‌ونقل صرفه اقتصادی چشمگیری دارد و چین نیز در این زمینه مایل است توافقاتی با ایران برای اختصاص بخشی از سهم پتروشیمی چابهار به خود داشته باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97020502884 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
ای کاش گسترش این پتروشیمی ها رو به دست جوانان داخلی میدادند تا بعدش با تولید نیروگاهخ و پتروشیمی در کشور های جهان سوم ارز اوری کنیم
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
چرا باید امتیازات عظیم نفتی به چینی ها بدیم در حالیکه خودمون توانایی پیشرفت در این حوزه رو داریم؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین