پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۴۱۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
مهر به نقل از یک عضو هیئت مدیره نظام مهندسی استان تهران نوشت: بر اساس اعلام سازمان بازرسی کل کشور فرآیند انتخاب اقای قربانخانی بعنوان رییس سازمان نظام مهندسی تهران غیر قانونی بوده است.
شعارسال: حمزه شکیب، عضو هیات رییسه سازمان نظام مهندسی تهران  در واکنش به خروج قربانخانی از هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اظهار داشت: حسن قربانخانی قبل از تصمیم وزیر در خصوص تعلیق پروانه وی و حذفش از هیئت مدیره این سازمان از سوی وزیر راه و شهرسازی هم نمی توانست ریاست سازمان را به عهده بگیرد.

وی ادامه داد: بر اساس نظام نامه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، فرآیند تشکیل جلسات به این شکل است که اگر جلسه هیئت مدیره نظام مهندسی به هر دلیل، در مدت نیم ساعت از شروع جلسه به حد نصاب نرسد، جلسه لغو و مجددا ۴۸ ساعت بعد از آن، جلسه بعدی می تواند تشکیل شود. وی افزود: در جلسه ۱۱ آذر ۹۶ در ساعت ۱۴:۴۵ که قرار بود رئیس و دیگر اعضای هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی تهران انتخاب شوند، در ساعت قانونی جلسه به حد نصاب نرسید، اما قربانخانی با توجه به لابی هایی که از پیش با تعدادی از اعضای هیئت مدیره داشت، جلسه را یک ساعت بعد از زمان مقرر برگزار کرد و غیر قانونی کرسی ریاست را در اختیار گرفت.

به گفته شکیب، با توجه به این تخلف، ۶ نفر از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی کشور شکایت کردند و یک جلسه هم برگزار شد که متاسفانه هنوز منتج به صدور رأی نشده است. با این حال رئیس سازمان نظام مهندسی کشور این انتخاب را تأیید کرد و این پرونده همچنان در شورای انتظامی در حال بررسی است.

عضو سابق شورای شهر تهران تأکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع ورود و غیر قانونی بودن ریاست قربانخانی بر سازمان نظام مهندسی استان تهران را طی نامه ای به وزارت راه و شهرسازی صراحتا اعلام کرد. ضمن اینکه رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی نیز اعتقادی به ورود سازمان بازرسی به تخلفات این سازمان ندارد چراکه بر این باور است، نظام مهندسی یک تشکل حرفه ای، صنفی، غیر انتفاعی و غیر دولتی است و سازمان بازرسی کل کشور حق ورود به تشکل های حرفه ای را ندارد. به نظر می رسد وزارت راه و شهرسازی با نظر رئیس شورای مرکزی سازمان در خصوص عدم امکان قانونی ورود سازمان بازرسی به تخلفات نظام مهندسی مخالف است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس درباره اقدام آخوندی مبنی بر تعلیق پروانه نظام مهندسی قربانخانی نیز اظهار داشت: بر اساس بند ج ماده ۲۳ آیین نامه کنترل ساختمان، وزیر راه و شهرسازی می تواند هر عضو هیئت مدیره ای که بخشنامه های صادره از سوی وزارت راه و شهرسازی را اجرایی نکند، پروانه آن عضو را تعلیق یا لغو کند؛  عباس آخوندی از این اختیار قانونی خود در زمینه تعلیق پروانه اشتغال به کار مهندسی حسن قربانخانی استفاده و آن را تعلیق کرده است.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری  خبرآنلاین ، تاریخ انتشار11 اردیبهشت 97، کدخبر:  773845،www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
خوب سازمان بازرسی گفته غیر قانونی بوده
انتخابات رو ملغی کنند و قوه قضاییه ورود پیدا کنه و مجرم رو شناسایی کنه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
مثلا قشر تحصیل کرده ی جامعه مون هستن
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
امیدواریم این مشکلات پیش آمده در سازمان هرچه سریع تر برطرف شود و به روال عادی خود برگریدیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین