پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۶۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
معاون رئیس جمهوری در دیدار با وزیر امور خارجه اندونزی در جریان برگزاری اجلاس بین المللی علمای جهان اسلام با موضوع اسلام میانه رو گفت: کشورهای خارج از منطقه عامل تفرقه مسلمانان هستند و کشورهای اسلامی باید به این موضوع توجه داشته باشند.

شعارسال:معاون رئیس جمهوری در دیدار با وزیر امور خارجه اندونزی در جریان برگزاری اجلاس بین المللی علمای جهان اسلام با موضوع اسلام میانه رو گفت: کشورهای خارج از منطقه عامل تفرقه مسلمانان هستند و کشورهای اسلامی باید به این موضوع توجه داشته باشند.

 'معصومه ابتکار' معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده که برای شرکت در اجلاس بین المللی علما و شخصیت های جهان اسلام با موضوع اسلام میانه رو به اندونزی سفر کرده است، امروز با رتنو مرسودی وزیر امورخارجه اندونزی دیدار کرد.

در این دیدار آخرین تحولات مربوط به روابط میان دو کشور بررسی و طرفین برای توسعه هرچه بیشتر مناسبات با یکدیگر توافق کردند.

ابتکار در این دیدار ضمن تبریک برگزاری کنفرانس اسلام اعتدالی که در راستای وحدت میان مسلمانان و کشورهای اسلامی است ، تاکید کرد: کشورهای خارج از منطقه عامل تفرقه مسلمانان هستند و این موضوع باید مورد توجه کشورهای اسلامی قرارگیرد .

وی با استقبال از همکاری میان دو کشور در زمینه زنان، خانواده و کودکان، گفت : توافقنامه ای با وزارت توانمندسازی زنان و حفاظت از کودکان در حال تنظیم است که در آینده نزدیک به امضا می رسد.

وی از اقدامات مختلف در راستای تسهیل سرمایه گذاری خارجی در ایران خبر داد و همچنین سرمایه گذاری شرکت های اندونزیایی در حوزه های مختلف و از جمله انرژی در ایران را اتفاق سازنده ای دانست.

رتنو مرسودی وزیر امورخارجه اندونزی نیز دراین دیدار ضمن تاکید بر اهمیت بسط همکاری ها میان تهران- جاکارتا در حوزه توانمندسازی، حفاظت از کودکان و امور خانواده، گفت : اندونزی معتقد است توانمندسازی زنان نه تنها موجب بهبود وضعیت رفاه و خانواده می شود، بلکه راهکار موثری در مبارزه با خشونت و افراط گری است، زیرا زنان به عنوان نخستین آموزگار فرزندان نقش بسزایی در شکل گرفتن روحیه کودکان دارند.

وی همچنین با ابراز علاقه مندی نسبت به توسعه روابط اقتصادی اندونزی با ایران بویژه در حوزه انرژی، گفت: شرکت نفت و گاز اندونزی (پرتامینا ) تمایل به سرمایه گذاری در حوزه های نفتی منصوری و آب تیمور در ایران دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: اجرایی شدن این سرمایه گذاری موجب افزایش چشمگیر مناسبات اقتصادی دو جانبه ایران و اندونزی شود.

در این دیدار دو جانبه طرفین همچنین آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی را مورد بررسی قراردادند.

ابتکار روز گذشته با جوکو ویدودو رئیس جمهوری اندونزی دیدار و گفت و گو کرد.

اجلاس علما و شخصیت های جهان اسلام با موضوع اسلام میانه رو امروز با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و آیت الله محمد علی تسخیری رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی، آغاز به کار کرد.

در این اجلاس 'احمد محمد الطیب' شیخ الازهر، مقامات عالی رتبه اندونزیایی و قریب به 100 نفر از علما و اندیشمندان جهان اسلام در شهر بوگور معروف به شهر باران واقع در ٦٠ کیلومتری پایتخت اندونزی، حضور داشتند.

این اجلاس تا روز پنجشنبه هفته جاری به کار خود ادامه می دهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از حبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 12 اردبیهشت 97 ، کد خبر: 82903690 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
کاملا موافقم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین