پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۰۳۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۳
حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی که در صدر هیاتی برای گفت وگو با نمایندگان 4 کشور اروپایی در رابطه با بحران یمن به رم ایتالیا سفر کرده است، گفت: یکی از اهداف سیاست منطقه ای جمهوری اسلامی ایران تلاش برای پایان دادن به این بحران است.
شعارسال: مذاکره کننده ارشد ایران در امور بحران های منطقه ای، پس از شرکت در نشست رم در باره بحران یمن، که با حضور «هلگا اشمید» معاون سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و مدیران کل سیاسی و امنیتی وزارتخانه‌ های امور خارجه ایتالیا، آلمان، فرانسه و انگلستان در محل وزارت امور خارجه ایتالیا برگزار شد گفت: محور اصلی این نشست درباره تحولات یمن بود.

وی هدف از این گفت وگوها را 'تلاش از سوی ایران، اتحادیه اروپا و چهار کشور ایتالیا، فرانسه، آلمان و انگلیس برای بررسی ابعاد بحران یمن و همچنین یافتن راه حلی جهت پایان دادن به این بحران' دانست و گفت: امروز درباره ابعاد مختلف انسانی، سیاسی و نظامی در بحران یمن گفت وگوهای خوبی با نمایندگان اروپایی داشتیم.

انصاری ادامه داد: همچنین در ارتباط با روش ها و گام های مشخص اعتماد ساز، به عنوان گام های اولیه لازم جهت خروج از وضعیت بحران کنونی یمن، گفت وگوهای خوبی انجام دادیم. امیدواریم با پیگیری و انجام نکات و اقداماتی که امروز بر آن توافق شد، گام های موثر و عملی در مسیر حل بحران این کشور برداشته شود.

وی تاکید کرد: بحران یمن، ابعاد انسانی بسیار وحشتناکی را خلق کرده و ما شاهد یک فاجعه انسانی گسترده و مرگ خاموش یک ملت هستیم. یکی از اهداف سیاست منطقه ای جمهوری اسلامی ایران تلاش برای پایان دادن به این بحران است.

وی افزود: چارچوبی که در گفت و گوها با اتحادیه اروپا و 4 کشور مذکور بر اساس توافق طرفین، طراحی شد، یکی از مجموعه اقدامات و تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل این بحران است.

انصاری یادآور شد : دور نخست این گفت وگوها در اواخر بهمن ماه در مونیخ آلمان و دور دوم این نشست امروز در رم برگزار و همچنین مقرر شد تا دور سوم آن پس از ماه مبارک رمضان، در نیمه دوم ماه ژوئن، در بروکسل و به میزبانی اتحادیه اروپا برگزار شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 14 ارديبهشت 1397 ، کدخبر: 82904650 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
0
0
بحران یمن در صورتی پایان میابد که دخالت های خارجی ها در این کشور تمام شود وگرنه فایده ای ندارد
ا.ح75
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
0
0
بحران یمن و حل این مشکل نیازمند عزم همه کشور های منطقه و نه فقط ایران است
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
0
0
ما بدون واهمه از قدرت های بزرگ در هر جا که نیاز باشد برای رفع مشکلات مسلمانان خواهیم جنگید
ا.ف75
ناشناس
United States
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
0
0
ایران همیشه پی ثبات و امنیت اوردن در خاور میانه بوده و هست
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین