پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۵۸۲
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت تهران، گفت: تولید دوچرخه برای تولیدکنندگان داخلی دیگر به‌صرفه نیست از این‌رو دوچرخه‌های ساخت کشور چین بازار ایران را در انحصار خود درآوردند.

شعار سال: دوچرخه از آن نوستالژی‌های جذابی است که هنوز هم کهنه نشده است. اگرچه بچه‌های امروزی بیشتر با فناوری‌های مجازی سرگرم هستند اما باز هم می‌توان آنها را با خریدن یک دوچرخه دنده‌ای قرمز خوشحال کرد. اگر به‌دنبال بورس انواع و دوچرخه و لوازم یدکی آن‌ها هستید بهتر است سری به میدان رازی (گمرک) تهران بزنید.

آنجا خیابانی به نام قلمستان است که بیش از ۵۰ فروشگاه معتبر دوچرخه دارد. برای خرید دوچرخه هم گستره قیمت‌ها بسیار متنوع است. از حدود ۳۰۰ هزار تومان برای محصولات چینی و تا بالای ۱۰ میلیون تومان محصولات اروپایی و به اصطلاح دوچرخه‌های سبک (کربنی).

دوچرخه‌های داخلی هم داریم؟

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت تهران، گفت: تولید دوچرخه برای تولیدکنندگان داخلی دیگر به‌صرفه نیست از این‌رو دوچرخه‌های ساخت کشور چین بازار ایران را در انحصار خود درآوردند.

مصطفی صفرخانی با اشاره به بالا بودن کیفیت دوچرخه های تایوانی، افزود: اگر خریداری خواهان دوچرخه باکیفیت است می‌تواند سراغ دوچرخه‌های تایوانی برود چراکه کیفیت این محصولات به‌مراتب از چین بهتر است.

وی در ادامه با اشاره به بالا بودن توان تولید دوچرخه در ایران، تصریح کرد: متاسفانه آنگونه که باید از تولید داخلی در کشور حمایت نمی‌شود بدین جهت بسیاری از تولیدکنندگان داخلی، ورشکسته شده‌آند. به‌عنوان مثال مجتمع صنعتی دوچرخه‌سازی قوچان، که سال‌های سال باقدرت اقدام به تولید دوچرخه باکیفیت می‌کرد هم اکنون ورشکسته شده است.

به گفته این مسئول صنفی، حمایت از تولید نباید در شعار محدود شود بلکه باید نمود عینی پیدا کند. تولیدکنندگان در گام نخست باید حمایت مالی شوند و تسهیلات باسود پایین در اختیار آنها قرار داده شود. علاوه بر این لازم است که هزینه حامل‌ّهای انرژی برای آنها کاهش پیدا کند و بنا به درآمد برای آنها مالیات وضع شود.

صفرخانی بابیان امکان تولید تمام قطعات دوچرخه در ایران فراهم نیست، گفت: ابتدا باید شرایط را برای ورود قطعاتی که امکان تولید آنها فراهم نیست ایجاد کنیم تا کم کم توانایی تولید آنها برای ما فراهم شود؛ متاسفانه هنوز در تولید قطعات دوچرخه‌ّای برقی با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

این مسئول صنفی در پایان با بیان اینکه نرخ تعمیر دوچرخه توافقی است، تصریح کرد: در سطح تهران تعمیرکاران دوچرخه پراکنده هستند اتحادیه، از ابتدای کار هیچگاه نرخ مصوب برای تعمیر دوچرخه اعلام نکرد و نرخ آن باتوجه به توافق بین خریدار و فروشنده محاسبه می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اقتصاد، تاریخ انتشار 17 اردیبهشت 97 ، کد مطلب: 32386، www.gostaresh.news


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین