پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۷۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي از قرارگيري چهار بناي تاريخي آذربايجان شرقي در طرح مزايده صندوق احيا و بهره‌برداري از بناها و اماکن تاريخي و فرهنگي، خبر داد.

شعار سال: "مرتضي آبدار" ضمن اعلام اين خبر، اظهار کرد: با توجه به اينکه ميراث تاريخي براي همه ما ارزشمند است و حفظ و صيانت از بناهاي تاريخي يکي از مهم ترين رسالت هاي اداره کل ميراث فرهنگي استان محسوب مي شود، لذا طرح احيا و بهره برداري سودمند از ميراث ماندگار استان، مي تواند در تقويت ظرفيت هاي گردشگري استان، موثر باشد.

آبدار تاکيد کرد: اگر اين بناهاي تاريخي ضمن حفاظت و صيانت، احياء شوند، مي توانند در توسعه و پيشرفت استان نقش کليدي ايفا کنند.

وي با اشاره بر اين که بافت تاريخي يک شهر موتور محرک ثروت و رشد اقتصادي آن شهر است، تصريح کرد: در صورت نهادينه شدن فرهنگ احيا بناهاي تاريخي با هدف توسعه و گسترش اقتصادي در بين مردم، مي توان در راستاي بحث اقتصاد مقاومتي، از پتانسيل زياد اين بخش استفاده کرد.

احياء و مرمت ابنيه تاريخي با مشارکت بخش خصوصي به دليل محدوديت‌هايي که در زمينه تأمين بودجه براي اين آثار وجود دارد، راهکاري اثربخش است که هم اکنون در دولت دنبال مي‌شود. در همين راستا چهار بناي تاريخي استان اعم از خانه هاي ناصح زاده، سرخه اي، معبودي تبريز و عمارت امير ارشد ورزقان در طرح جديد مزايده صندوق احيا و بهره‌برداري از بناها و اماکن تاريخي و فرهنگي قرار گرفت.

آبدار در پايان با ابراز اميدواري از اين‌که صندوق احياء بناهاي تاريخي مي تواند با انجام وظايف قانوني خود پيوند دهنده مردم و مواريث تاريخي و فرهنگي کشور باشد و زمينه استفاده مردم از اين ابنيه را فراهم کند، بيان کرد: در راستاي اين اثربخشي، بسترهاي قانوني فراهم شده تا در قالب واگذاري‌هاي صندوق احياء، مشارکت بخش خصوصي و حضور مردم در مرمت، احياء و بهره‌برداري بهينه از بناهاي تاريخي کشور، بيش از پيش محقق شود.

بر اين اساس متقاضيان شرکت در اين مزايده، ظرف مدت10روز از تاريخ نشر آگهي حداکثر تا پايان وقت اداري شنبه مورخ 29/2 /97 مهلت دارند اسناد مزايده را از دبيرخانه كميسيون مزايده صندوق احياء به نشاني تهران- ميدان بهارستان- خيابان اکباتان  عمارت مسعوديه  ساختمان صندوق احياء تلفن 33992016-021 يا پايگاه اينترنتي صندوق احياء و يا پايگاه ملي اطلاع‌رساني مناقصات دريافت نمايند. متقاضيان جهت دريافت اسناد مزايده مي‌بايست نماينده خود را كتباً به دبيرخانه مذكور معرفي نمايند .

شرکت‌کنندگان در مزايده بايد ظرف مدت 10روز از تاريخ پايان مهلت دريافت اسناد، حداکثر تا ساعت 18 روز شنبه مورخ 12/3/97 مدارک مربوطه را تکميل و تحويل دبيرخانه نموده و رسيد دريافت نمايند .

تاريخ گشايش پاکت الف و ب روز يکشنبه مورخ 13/3/97 راس ساعت 11 در محل دفتر مرکزي صندوق احياء به نشاني تهران- ميدان بهارستان- خيابان اکباتان  عمارت مسعوديه  ساختمان صندوق احياء خواهد بود.

متقاضيان مي توانند اطلاعات بيشتر را از طريق سايت chre.ir دريافت کنند .

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار 17 اردیبهشت 97 ، کد مطلب: 20180507143207428، www.aryanews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
چه عجب بعد از این مدت تصمیم دارن به مکان های تاریخی رسیدگی کنن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین