پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۷۳۶
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این سازمان به عنوان مرجع حاکمیتی دریایی کشور هرگونه ارتباط دریایی را صرفا با نام خلیج فارس به رسمیت می شناسد و در غیر این صورت برخورد حقوقی و قانونی را در دستور کار قرار می‌دهد.

شعارسال: هادی حق‌شناس، با توجه به فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس در ارتباط با نقش سازمان بنادر و دریانوردی در خلیج فارس، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی و مرجع حاکمیتی دریایی کشور، تمامی اسنادی را که کشتی ها در محدوده بنادر ایران ثبت می‌کنند تنها با نام خلیج فارس به رسمیت می‌شناسد.

وی ادامه داد: نقشه های دریایی که قبلا توسط مجامع جهانی تهیه می‌شد، و طی سه سال گذشته توسط جمهوری اسلامی ایران تهیه می‌شود و در اختیار ناوگان کشتیرانی جهان که قصد دارند از خلیج فارس عبور و یا به بنادر ایران تردد کنند، قرار می‌گیرد و لازم به یادآوری است که تمامی این نقشه ها؛ الکترونیکی و با نام خلیج فارس است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه هر نوع مکالمه مخابراتی اعم از vhf یا رادیویی در محدوده آبهای خلیج فارس به نام این خلیج است، اظهار کرد: به عبارت دیگر سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیتی دریایی کشورهرگونه ارتباط دریایی با نام خلیج فارس را به رسمیت می شناسد.

وی افزود: همه ملت‌ها تمایل دارند که فرهنگ، آداب وسنن آن‌ها حفظ شده و در مصونیت باشند که یکی از دلایل ایجاد سازمان بین المللی یونسکو نیزهمین مسأله است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه در همه اسناد تاریخی نام "خلیج فارس" ثبت شده است، خاطرنشان کرد: طی چند دهه گذشته کشورهای عربی منطقه و با پول‌های کلانی که خرج شده است، به جعل نام خلیج فارس اقدام کرده‌اند وهر چند شاید چنین هزینه های هنگفتی در کوتاه مدت وتنها بر ذهن افکار عمومی جهان ، تأثیراندک بگذارد اما تاریخ روایت دیگری خواهد داشت چرا که همه اسناد تاریخی جهان گواه بر این مطلب دارد که نام این منطقه "خلیج فارس" است.

گفتنی است روز ۱۰ اردیبهشت ماه در ایران، تحت عنوان "روز ملی خلیج‌فارس "نام‌گذاری شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت سازمان بنادر و دریانوردی، تاریخ انتشار: 10اردیبهشت1397 ، کدخبر: 42279: www.pmo.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین