پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۱۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: برای توسعه و ایجاد مشاغل موردنظر در روستاهای پایلوت تسهیلاتی بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان مورد نیاز است.

شعارسال: رحمان قلاوند در جلسه با سردار علیشاهی دبیر شورای راهبردی توسعه و پیشرفت استان، با ارائه گزارشی از روند اجرای طرح روستای بدون بیکار و فعالیت‌های صورت گرفته توسط این اداره کل در راستای توانمندسازی روستاییان، اظهار کرد: در ابتدای امر با هماهنگی فرمانداران و بخشداران روستاهای پایلوت اجرای طرح تعیین و با سرشماری از اهالی آن روستاهای تعداد کل خانوارها و جمعیت بیکار آنها استخراج، همچنین بر اساس پیشینه و علاقه‌مندی افراد، مشاغل موردنظر اهالی تهیه و دوره‌های آموزشی لازم برای آنان تعریف شد.

وی افزود: بررسی‌های اولیه حاکی از این بود که برخی مشاغل در روستاها وجود دارد که دارای چرخه ناقص هستند که در صورت ساماندهی و سازمان‌دهی می‌توانند افراد بیشتری در آنها جذب شود و قابلیت توسعه دارند. برخی از مشاغل نیز باید از صفر شروع شوند و در این راستا مشاغل را به دو دسته مشاغل توسعه‌ای و ایجادی تقسیم کرده‌‏ایم.

قلاوند ادامه داد: سپس درآمد هر خانوار روستایی جهت تأمین معیشت آنان برآورد و ملزومات و تسهیلات موردنیاز برای محقق شدن درآمد موردنظر محاسبه شد. محاسبات ما بیانگر این است که برای توسعه و ایجاد مشاغل موردنظر در روستاهای پایلوت تسهیلاتی بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان مورد نیاز است.

وی گفت: پس از اجرای فاز آموزشی طرح، کسانی که آموزش را با موفقیت بگذرانند، در گروه‌های شغلی دسته‌بندی شده و کارشناسان معین نیز برای پیشبرد این امر تعیین‌شده‌اند. در ادامه پشتیبان‌هایی که تجربه لازم برای این کار را دارند نیز به جمع اضافه می‌شوند تا چرخه تولید و عرضه محصول، نحوه جمع‌آوری، بسته‌بندی، ارائه به بازار و بازاریابی آنها نیز مشخص و تکمیل شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اظهار کرد: هدف این اداره کل بر این است که علاوه بر اجرای این طرح در روستاهای پایلوت، روستاهای هدف شورای راهبردی و توسعه پیشرفت استان را تحت پوشش سند مهارت ۱۳۹۷ آموزش فنی و حرفه‌ای قرار داده تا تکمیل‌کننده برنامه‌های توسعه‌ای موضوع شورای راهبردی باشد.

سردار علیشاهی دبیر شورای راهبردی توسعه و پیشرفت استان نیز با استقبال از اجرای این طرح گفت: علیرغم اینکه این کار از کارهای ذاتی اداره آموزش فنی و حرفه‌ای نیست ولی اقدامات خوبی توسط این اداره کل در این راستا انجام شده است.

دبیر شورای راهبردی توسعه و پیشرفت گفت: شورای راهبردی توسعه و پیشرفت استان نیز فعالیت‌هایی با دید فرهنگی و اجتماعی و در راستای توانمندسازی روستاییان انجام داده است و به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای اجرای برنامه‌های خود نیاز دارد و بر اساس کارهای مشترکی نیز که تاکنون انجام داده‌ایم در این طرح‌ها با هم مشارکت خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از پارامترهای ما در دادن تسهیلات آموزش و دارا بودن مدرک آموزش فنی و حرفه‌ای است و قطعاً در اشتغال نیز می‌توانیم کارهای مشترک و همکاری بسیار خوبی با هم داشته باشیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 20اردیبهشت1397 ، کدخبر: 97022011093: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
این هزینه هزاران برابرش داره تو جاهای غیر نیاز هزینه میشه واقعا
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین