پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۱۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی گفت: انقلاب ایران به عنوان آخرین انقلاب قرن بیستم و پیام بزرگ آن بازگشت دین به عرصه جامعه است.
شعارسال:حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی گفت: انقلاب ایران به عنوان آخرین انقلاب قرن بیستم و پیام بزرگ آن بازگشت دین به عرصه جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی با حضور در پنجمین اجلاس شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: دینداری و مردم‌سالاری دوام نظام جمهوری اسلامی ایران است. هرچه این دو رکن تضعیف شود، تضعیف نظام است و نباید شک کرد که هرچه در این دو رکن بکوشیم، سرمایه‌های معنوی و اجتماعی جامعه تعالی بخشیده خواهد شد.

وی یادآور شد: حضور در این عرصه اجتماعی پیام انقلاب است و در میان انقلاب‌های بزرگی که واقع شده و بسیار ایدئولوژیک نیز بوده، انقلاب ایران به عنوان آخرین انقلاب قرن بیستم و پیام بزرگ آن بازگشت دین به عرصه جامعه است.

سید حسن خمینی بیان داشت: هرجا مردم هستند گره‌ها باز می‌شود، حضور مردم در عرصه تصمیم‌گیری، حمایت و هدایت جامعه از ارکان که نه، بلکه جزو دو رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی است.

وی بیان داشت: شوراها نماد دموکراسی جمهوری اسلامی است و همه حیثیت جمهوری اسلامی به مردم‌سالاری است و نمی‌شود در موضوعی که مردم نباشند، مشکلی را حل کند.

یادگار امام(ره) گفت: اگر مردم باشند هیچ‌کس توان ضربه زدن به جمهوری اسلامی را ندارد. وقتی عراق به ایران حمله می‌کرد، هیچ چیزی به غیر از عزم ملی برای مقابله با آن وجود نداشت.

سیدحسن خمینی افزود: شوراها نماد مردم‌سالاری جمهوری اسلامی هستند و کارهای بزرگی در دوره‌های مختلف انجام داده‌اند. شوراها 20 سال پیش شکل گرفت و امروز پس از 20 سال به بلوغ رسیده است و باید بر اساس قانون مطالبه‌گر باشند.

وی خطاب به اعضای شورای عالی استان‌ها گفت: هنگامی که به شورای استان آمده‌اید، فرایندی را طی کرده‌ایم و حتماً باید آن اصول قانون اساسی را انجام دهید.

سیدحسن خمینی گفت: ان‌شاءالله این انقلاب می‌ماند و ما می‌رویم، چند صد سال اندیشمندان می‌آیند و پیرامون انقلاب تحقیق می‌کنند.

وی‌ ادامه داد: بزرگ‌ترین دستاورد امام و انقلاب در کنار سایر دستاوردهای دیگر، عزت است.

سیدحسن خمینی گفت: ذلت مقابل خارجی‌ها چه در زمان مشروطه و چه قبل از آن در دوره‌های مختلف وجود داشت است و مردم این حس ذلت را داشتند. هنگامی که شاه در آستانه انقلاب قصد رفتن از ایران را داشت، دائماً در حال مذاکره با سفارت‌های خارجی بود.

سید حسن خمینی خاطرنشان کرد: انقلاب مردم برای عزت بوده است، البته باید عزت را تعریف کرد، اما اصلش را نباید فراموش کنیم که بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی، عزت بوده است.

وی تأکید کرد: عزت یعنی توجه به منافع خودمان، یعنی نترسیدن از قمپوز درکردن‌های دیگران. عزت اسلامی و ملی یک امر بسیار مهم است و هربار نسبت به او تزلزلی انجام دادیم، بدانیم با یکی از دستاوردهای بزرگ جامعه بازی کرده‌ایم و این دستاورد را نمی‌شود حفظ کرد مگر با همدلی،‌ انسجام و وحدت.

سید حسن خمینی اظهار داشت: عزت و توانایی نظام جز با اتحاد و وحدت‌کلمه انجام نمی‌شود. تردید ندارم، هر گلویی، دستی، قلمی و تریبونی که نفاق‌پراکنی می‌کند، جامعه را چند شقه خواهد کرد و از انسجام خارج می‌کند و در راستای اهداف ایران‌ستیزانه است. ما یک ملت هستیم، یک آب و خاک داریم، از آن‌سوی چابهار تا سرخس دردمان یک درد است، شادی‌مان هم یک شادی.

وی گفت: جامعه ما جامعه عزیزی است، دیروز رهبر معظم انقلاب نکته‌ای گفتند که صدای امام خمینی(ره) بود. عزت این جامعه را باید فرد به فرد ملت حفظ کند،‌ این مهم هم نمی‌شود مگر اینکه همه باهم باشیم.

سید حسن خمینی گفت: شوراها نماد مردم‌سالاری هستند و باید نمایندگی مردم را هم داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شوراها زبان انتقادات و اعتراضات مردم باشد که لازم نباشد اگر گروهی به موضوعی انتقاد دارند، به میدان‌ها بیایند. باید شوراهای شهر آن مشکلات را بیان کنند و نقش سندیکا را بازی کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 20 اردیبهشت97، کد خبر: 13970220000374، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
0
0
انقلاب اسلامی ما روح اسلام رو در همه دل های آزاده خواهان جهان زنده کرد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
0
0
فقط انقلاب ما دینی نبود برای بهتر شدن وضع معیشت مردمی هم بود
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین