پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۲۶۷
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: راه حل مشکل ارتباط با کدخدا نیست بلکه ارتباط با خود خداست.
شعار سال: آیت الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز پایتخت با بیان اینکه باید از روزه عام به سوی روزه خاص و سپس به روز خاص الخاص رسید، اظهار کرد: روزه دل، روزه‌ای است که روزه دار جز خدا به چیز دیگری فکر نکند یعنی فقط خداوند در دلش حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر در طول یک ماه این پایتخت(دل)، جایگاه صاحبش (خداوند) باشد، انسان خودش را پیدا می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم، ماه رمضان آکنده از معنویت شود، گفت: در طول ماه رمضان معنویت باید در عرصه خانوادگی، اجتماعی و انواع رسانه‌ها آشکار شود همچنین فضای مجازی باید حریم این ماه را نگه دارد اما متاسفانه بسیاری از دعواها نورانیت آن را از بین می‌برد.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه صاحبان رسانه‌ها باید خدا را در نظر بگیرند و فضای معنوی را آلوده به دعواهای بی سند و بی مبنا نکنند، خاطرنشان کرد: از رسانه ملی انتظار می رود علاوه بر تقویت برنامه های مذهبی که کیفیت را بالاتر میبرند، در فیلم های رمضانی هم به عنصر معنویت توجه کنند.

وی گفت: سفره های افطاری باید سفره های محرومین باشد البته بهتر است این سفره ها بهتر است ساده باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه عمران مساجد بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: کسانی که به خدا و پیامبر ایمان دارند مساجد را از بعد مادی و معنوی آباد می‌کنند. از نظر مادی باید فرش‌ها شسته شود و سرمایش و فضای آن مناسب و معطر باشد؛ همچنین باید سعی کنیم جاذبه مسجد هر روز برای جوانان و نوجوانان بیشتر شود.

وی با بیان اینکه عالمان دینی باید به مسائل مورد نیاز بپردازند، یادآور شد: پاسخ به شبهات در این زمینه مسئله مهمی است و شبهاتی که ذهن جوانان را در عرصه های مختلف درگیر کرده باید با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ رفع شود.

آیت الله خاتمی با اشاره به خروج آمریکا از برجام، تصریح کرد: عبرت‌های این امر قابل توجه است. باید بدانیم که دشمنان دین مطلقا قابل اعتماد نیستند، نباید به آنها اعتماد کرد زیرا کسی که دین و مبنا ندارد، معنا ندارد پای ارزشها بایستد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: دشمنان هیچ چیز را رعایت نمی کنند نه قرار داد و نه خویشاوندی لذا این عبرت نشان داد که بیگانگان غیر قابل اعتماد هستند و به همین دلیل باید برای آینده حواسمان را جمع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان دین، سر و ته یک کرباس هستند، یادآور شد: آمریکا «نه» و اتحادیه اروپا «آری»، با عبرت همخوانی ندارد. اتحادیه اروپا در بدعهدی هیچ چیز کمتر از امریکا ندارد، زیرا قرار بود آنها در کشورمان سرمایه گذاری کنند.

آیت الله خاتمی گفت: ما در قراردادمان از اقتدار موشکی حرفی نزدیم اما آنها فضولی کرده و این موضوع را مطرح می کنند همچنین آن ها قرارداد هواپیمایی‌مان که بسته شده بود را لغو کردند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: رهبر معظم انقلاب مهلتی در نظر گرفتند و اگر در این فرصت چند هفته‌ای مسائل جبران شد که هیچ اگر جبران نکنند ملت در این قرارداد نخواهد ماند.

وی اضافه کرد: این قصه نشان داد مذاکرات بیش از دو ساله با بیگانگان نه تنها گره‌ای باز نمی کند بلکه بر گره‌ها هم می‌افزاید.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: به یاد دارید که برخی از رسانه‌ها خصوصا روزنامه ها در روزهای اول برجام چه گل و بلبلی گفتند و چه منجی‌ای معرفی کردند و گفتند کشور نجات پیدا کرد اما دیدید که کشور نجات پیدا نکرد و تحریم روی تحریم آمد درواقع این عبرتی است برای آینده.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه راه حل مشکل ارتباط با آمریکا و کدخدا نیست بلکه ارتباط با خود خدا و مردم خداباور است، متذکر شد: مردم ما با هدایت‌های رهبر دور اندیش خود همه گردنه‌ها را پشت سر می‌گذارند.

وی با بیان اینکه عزت و اقتدار ملت باید در عرصه عملی و رسانه‌ای حفظ شود، اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود، حداقل 10 دروغ علیه ملت ایران گفت، اهانت کرد و تهمت‌های زیادی زد. جواب این اراجیف همان است که بزرگ این ملت گفت، از قول ملت می گویم آمریکا غلط می‌کند. عین عبارت ایشان: اقای ترامپ شما غلط می‌کنید.

آیت الله خاتمی یادآور شد: گویا امام زنده شده که فرمود؛ آمریکا شیطان بزرگ است و هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، این جواب آمریکاست.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه آمریکا از آغاز به دنبال براندازی نظام بود، تصریح کرد: این کشور با استفاده از جنگ هشت ساله تحمیلی و فتنه هشت ماهه سال 88 قصد داشت نظام ما را برهم بریزد و در عرصه اقتصادی هم رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد در طول این صد سال سخت ترین تحریم را بر ایران اعمال کردیم.

وی بیان کرد: آمریکا و دشمنان کشورمان قصد دارند مردم را ناامید کنند، پیداست که آن ها ناامیدی را پمپاژ می‌کنند اما به یاری خداوند آینده مردم روشن بوده و به تعبیر مقام معظم رهبری آینده کشور، از گذشته هم روشن‌تر است.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: به یاری خداوند از گردنه‌ها عبور و بحرانها را تبدیل به فرصت می کنیم و دایره مقاومت را در جهان می‌گشاییم.

خطیب موقت نمازجمعه تهران اظهار کرد: دشمنان، ایران ضعیف می‌خواهند، ایرانی می‌خواهند که زمان شاه بود لذا آنچه از حرفهای ترامپ پیدا بود این است که او بیش از اینکه از انرژی هسته‌ای ناراحت باشد، از اقتدار ایران ناراحت است.

وی اضافه کرد: کاری به بمب اتم نداریم و در سایر عرصه‌ها، سیاست ما سیاست بازدارندگی است لذا در این عرصه نظام جمهوری اسلامی ایران بر اقتدار موشکی‌اش می‌افزاید تا اسرائیل خوابش نبرد و این کابوس را پیوسته پیش نظرش مجسم کند که اگر دیوانگی کند تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام، بصیرت ملت ما را باری دیگر بالا برد، گفت: آقای ترامپ! بشنو، چند روز پیش اعلام کردی مرگ بر آمریکا کمرنگ شده اینجا تهران، قلب جمهوری اسلامی ایران است و این جمعیت یکپارچه و باشکوه‌تر از گذشته می‌گوید مرگ بر آمریکا.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در هشداری به متحدان آمریکا و اسرائیل، خاطرنشان کرد: همراهی شما با آمریکا و اسرائیل لکه ننگ است که زدودنی نیست همچنین اگر حادثه‌ای در منطقه پیش آید شما پیشمرگ آمریکا خواهید شد و همانطور که این کشور ثروت شما را به غارت برد، جان شما را هم به غارت می‌برد.

وی اضافه کرد: اسنجام داخلی، جدایی از اختلافات یک فریضه واجب است اما باید وحدت و اختلاف را درست معنا کنیم. وحدت زیر پرچم ولایت است و منافع شخصی و حزبی باید کنار برود.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه اگر به توصیه‌های مقام معظم رهبری گوش دهیم پیروز می‌شویم در غیر این صورت آسیب می‌بینیم، متذکر شد: مقام معظم رهبری و مذاکرکنندگان ما در توافق برجام نهایت سعی خود را به کار گرفتند ، رهبر معظم انقلاب فرمودند از طرفهای مقابل تعهد کتبی بگیرید، خب تعهد نگرفتند و این آسیب پیش آمد اما امیدواریم در آینده به این نکات بهتر و بیشتر توجه شود.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با تاکید بر اینکه پیروزی حزب الله و جریان مقاومت در لبنان، پیروزی بزرگ مقاومت و ماتم و عزای رژیم جلاد عربستان بود، یادآور شد: قارون منطقه پولها خرج کرد که این اتفاق نیفتد اما موفق نشد و در نهایت جریان مردمی مقاومت تثبیت شد. این پیروزی را به رهبر حزب الله، رئیس جمهور، رئیس مجلس و مردم لبنان تبریک می‌گویم.

وی تصریح کرد: کشوری که هفت سال درگیر است اما شجاعانه و با شهامت جلوی حرکات ایذایی اسرائیل را می گیرد و شهرک های صهیونیست نشین را به شهر ارواح تبدیل می کند، دست شما درد نکنه، خداقوت. خداوند شما را به پیروزی‌های دیگر برساند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 21 اردیبهشت 97، کد مطلب: 6529016، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین