پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۱۸۳
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه‌ای روز چهارشنبه تصمیم آمریکا برای خروج از برجام را «اشتباه» خواند.
شعارسال: رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه‌ای روز چهارشنبه تصمیم آمریکا برای خروج از برجام را «اشتباه» خواند.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه‌ای روز چهارشنبه تصمیم آمریکا برای خروج از برجام را «اشتباه» خواند.

ماکرون در مصاحبه با «دویچه‌وله» درباره تصمیم کشور‌هایی اروپایی برای ماندن در برجام بدون آمریکا گفت: «تصمیم اروپایی‌ها به ما اجازه می‌دهد جلوی آغاز مجدد و فوری فعالیت‌های هسته‌ای ایران را گرفته و مانع تشدید تنش‌ها شویم.»

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه گفت: «آنچه بیشترین اهمیت را دارد، حفظ ثبات و صلح در خاورمیانه (غرب آسیا) است.»

ماکرون خاطرنشان کرد: «امروز ما در لحظه‌ای تاریخی برای اروپا قرار داریم- اروپا مسئول تضمین نظم چندجانبه‌ای است که ما در پایان جنگ جهانی دوم ایجاد کردیم و امروزه به لرزه درآمده است.»

وی اضافه کرد: «در سفرم به واشنگتن متوجه شده بودم که رئیس‌جمهور ترامپ قصد خروج از برجام را دارد. در جریان کنفرانس خبری، مشترک، پیشنهاد کار بر روی چارچوبی گسترده‌تر را مطرح کردم. درباره تصمیم او بسیار متأسفم. فکر می‌کنم این تصمیم، اشتباه بود. به همین خاطر است که ما اروپایی‌ها تأکید کردیم، همان‌طور که من به رئیس‌جمهور روحانی یادآوری کردم، قصد ماندن در توافق را داریم.»

ماکرون در مصاحبه با «دویچه‌وله» یک بار دیگر بحث تکمیل توافق هسته‌ای برجام را هم مطرح کرد. او گفت: «ما بر سر این توافق مذاکره کرده و آن را امضا کردیم. این توافق به ما اجازه می‌دهد فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تا سال ۲۰۲۵ کنترل کنیم. اما لازم است این توافق در زمینه‌های فعالیت‌های هسته‌ای تا سال ۲۰۲۵، فعالیت‌های بالستیک و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران در عراق، یمن، سوریه و لبنان تکمیل شود.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری فردا ، تاریخ انتشار: 20 ارديبهشت 1397 ، کدخبر: 811380 ، www.fardanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین