پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۸۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
مجید خورشیدی ظهر دوشنبه در نشست شورای روحانیت اهل سنت استان بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های زیادی در سال‌های اخیر توسط علمای اهل نست و شیعه برای تقریب مذاهب انجام دادند اما این تقریب را امام خمینی (ره) با نظرات بلندشان عملی کرد.
شعار سال: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: ماه رمضان فرصت خوبی برای تقویت اتحاد و انسجام شیعه و سنی است.

مجید خورشیدی ظهر دوشنبه در نشست شورای روحانیت اهل سنت استان بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های زیادی در سال‌های اخیر توسط علمای اهل نست و شیعه برای تقریب مذاهب انجام دادند اما این تقریب را امام خمینی (ره) با نظرات بلندشان عملی کرد.

وی افزود: در قانون اساسی ظرفیت هایی وجود دارد که همه ما اهل سنت و شیعه را ملت بنامد، و همه این جمع را ملت نامیده است.

معاون استاندار بوشهر تصریح کرد: باید از اطلاق کلمه اقلیت به خود و اکثریت ملت خودداری کنیم و بکوشیم هیچگاه این واژه به کار نبریم.

خورشیدی ادامه داد: خداوند در قرآن همه ما را اخوان خطاب کرده و زیبنده نیست حرف شیطان بر ما مستولی شود، صحبتی نکنیم که برخلاف مصلحت خداوند باشد که ما را اخوان نامیده است.

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام ماه مبارک رمضان یادآور شد: در ماه مبارک رمضان باید برای تقویت اتحاد و انسجام شیعه و سنی تلاش کنیم، فرصت ماه رمضان می تواند برای نصب العین قراردادن فرامین الهی مفید باشد و یکی از این فرامین الهی تقویت جنبه های برادری و وحدت است.

معاون استاندار بوشهر به موضوع برجام و خروج آمریکا از این معاهده بین المللی اشاره کرد و گفت: پس از انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا، پیش بینی می شد که آمریکا از برجام خارج شود اما بزرگی کار جایی بود که مردان دیپلماسی ایران انجام دادند این کار نشان از تیزهوشی دلیرمردان ما در عرصه دیپلماسی بود.

خورشیدی بیان کرد: با تدابیری که مسئولان کشور از جمله رهبر معظم انقلاب و دولت و تیم هسته‌ای اندیشیدند، اجماع علیه ایران در موضوع هسته ای بهم خورد و در کمتر برهه ای از جهان معاصر اروپا و غرب در دو نقطه مقابل هم ایستادند.

وی با اظهار تاسف از عهدشکنی آمریکا در موضوع برجام بیان کرد: ای کاش جهان سیاست شاهد این اتفاق نبود که کشور بر خلاف مصوبه شورای امنیت اقدام کند اما این خروج، چیزی از عظمت برجام کم نکرد و عظمت برجام بیشتر نمایان شد.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه باید به کسانی که این توافق را انجام دادند دست مریزاد گفت، خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم تبعات این خروج از برجام را به حداقل برسانیم.

خورشیدی گفت: باید بدانیم که تلاش برای توقف پیشرفت ایران ادامه خواهد داشت اما باید با حفظ وحدت داخلی سرعت قطار را بیشتر کنیم.

وی به حمله آمریکا به افغانستان در چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: در آن زمان نفوذ کلام علمای اهل سنت به حدی بود که جامعه اهل سنت ایران هیچ پیوستگی به طالبان و القاعده حس نکردند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1397، کدخبر: 4296429 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
ماه رمضان به جای اینکه به مردم فشار بیاریم بیایم معرفت زایی کنیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین