پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۰۱۴
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به طراحی ۸۰ عنوان‌برنامه برای اجرا در قالب طرح بوشهر، پایتخت قرآنی ایران در سال ۱۴۰۰ گفت: انتخاب بوشهر، زمینه رسیدن به اهداف تعیین شده در سند راهبردی قرآنی استان را هموار می‌کند.

شعار سال:فاطمه کرمپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در مورد فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر گفت: استان بوشهر، تنها استانی است که روزی به نام قرآن (۱۶ اسفندماه) و نیز سند راهبردی بیست‌ساله توسعه فعالیت‌های قرآنی دارد.
 
وی افزود: در سفر اسفند‌ماه ۹۹، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان، مقرر شد تا بوشهر در سال ۱۴۰۰ به عنوان نخستین پایتخت قرآنی ایران انتخاب شود.
 
کرمپور تصریح کرد:‌ بر همین اساس دوشنبه، دهم خردادماه، آئین اعلام رسمی این مراسم را خواهیم داشت و طی آن تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و استانداری بوشهر برای همکاری مشترک در اجرای این طرح منعقد و همچنین در این مراسم، لوح پایتخت قرآنی ایران از طرف وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نماینده ولی فقیه در استان اهدا می‌شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به برخی برنامه‌های طراحی شده بیان کرد: برنامه عملیاتی ویژه پایتخت قرآنی کشور یک بخش ساختاری دارد که شامل ۱۰ کمیته و ۴۰ کارگروه است. این کمیته و کارگروه‌ها متشکل از تمامی نهادها، سازمان‌ها و مؤسسات دولتی و مردم‌نهاد فعال در استان است.
 
وی با تأکید بر اینکه ۸۰ عنوان‌برنامه‌ برای اجرا در این سال طراحی شده است، اظهار کرد: این برنامه‌ها در صورت تحقق اعتبارات، در حوزه‌هایی همچون، آموزش، تفسیر، سبک زندگی قرآنی، تربیت مربی، تربیت نخبگان قرآنی، برگزاری کلاس‌های داوری،‌ شناسایی استعدادهای قرآنی،‌ شناسایی و ساماندهی هنرمندان حوزه قرآن و عترت، برگزاری کرسی‌های تلاوت، برپایی مسابقات ویژه عشایر، روستائیان، جلسات هفتگی قرآن و ... اجرا می‌شود. در این طرح برای تمامی سنین اعم از کودکان، نوجوانان و مادران برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.
 
کرمپور همچنین درباره دستاوردهایی که انتخاب بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور می‌تواند برای این استان به همراه داشته باشد، گفت: پایتخت قرآنی کشور برنامه‌ای است که بستر را فراهم می‌کند تا به اهداف تعیین شده در سند راهبردی قرآنی استان برسیم، در واقع سرآغازی برای تحقق اهداف این سند خواهد بود. ما نمی‌گوییم در پایان سال ۱۴۰۰ به جایگاه ایده‌آل خواهیم رسید، اما مطمئناً در مسیر رشد و توسعه فعالیت‌های قرآنی قرار خواهیم گرفت.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: در برنامه‌های طراحی شده برای اجرا در سال ۱۴۰۰ ابتدا وضعیت موجود شامل عملکرد سال ۹۹ ارائه شده و براساس آن برنامه سال ۱۴۰۰ نوشته شده است، به عنوان مثال اگر در سال ۹۹ حدود ۱۰۰ کلاس حفظ قرآن داشته‌ایم، پیش‌بینی شده است این آمار در سال ۱۴۰۰ به ۵۰۰ برنامه برسد.
 
وی با اشاره به اینکه در این طرح اهداف کلان و خرد پیش‌بینی شده است، گفت: هدف کلی از انتخاب استان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور این است که در وهله اول ارتقای جایگاه قرآن در انس، باور و عمل مردم استان را شاهد باشیم، در ادامه به نهادینه شدن سبک زندگی قرآنی در بین آحاد جامعه و کسب جایگاه مرجعیت قرآنی در سطح کشور برسیم. در واقع قصد داریم با اجرای این برنامه‌ها در سطح کشور مرجعیت پیدا کنیم و الهام بخش این قبیل برنامه‌ها در دیگر استان‌ها باشیم. علاوه بر اهداف کلی ۱۲ هدف اختصاصی نیز برای این طرح پیش‌بینی شده است.
 
کرمپور در پایان گفت: امیدوارم استان بوشهر در روز ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۰، که روز قرآنی در استان بوشهر نامگذاری شده و اختتامیه پایتخت قرآنی ایران در این استان نیز برگزار می‌شود، بتواند الگوی موفق معرفی شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایکنا  ، تاریخ انتشار:  9 خرداد1400، کدخبر: 3974518، www.iqna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین