پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۹۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
معاون استاندار زنجان با اشاره به ضعف نظارتی در حوزه ساختمانی گفت: آیین‌نامه ضوابط ساخت‌وساز برمبنای هویت معماری ایرانی تدوین می‌شود.
شعار سال: معاون استاندار زنجان با اشاره به ضعف نظارتی در حوزه ساختمانی گفت: آیین‌نامه ضوابط ساخت‌وساز برمبنای هویت معماری ایرانی تدوین می‌شود.
مهرداد سلطانی اظهار داشت: بهبود سیما و منظر شهری، کیفیت زندگی و رفتارهای اجتماعی و فرهنگی را ارتقا می‌دهد اما افزایش تخلفات ساختمانی و اینکه ساخت و ساز مطلوب نیست به فرهنگ ما در دهه‌های گذشته و خارج شدن از مسیر درست کیفیت‌بخشی برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه تخلفات ساختمانی افزایش یافته و نظارت بر ساخت‌و سازها ضعیف است ابراز کرد: مشکلات مدیریت شهری به وفور وجود دارد و اقتصاد شهری با مسائل کیفی و نظارتی گره خورده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان خاطرنشان نشان کرد: جمع شدن اقتصاد شهری با مدیریت شهری و انتظار خودکفا اداره شدن یک مجموعه با وجود کمبود منابع کافی ناخواسته ضعف نظارتی را پیش می‌آورد.

وی تصریح کرد: از طرفی هم سیستم مهندسی و دانشگاه‌ها را به شکل کمیت‌محور توسعه دادیم در حالی که باید به سمت رویکردهای کیفی برویم که به اقدام عملی نیاز دارد.

سلطانی با اشاره به اینکه برای تدوین آیین‌نامه ضوابط ساخت‌وساز برمبنای هویت معماری ایرانی گام‌های اولیه برداشته شده است ابراز کرد: این طرح در حال تکمیل است تا راهکارهای آن با همکاری دستگاه‌هایی مانند سازمان نظام مهندسی ساختمان اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه بهبود سیما و منظر فقط مختص شهر نیست بیان کرد: روستاها نیز نیاز به توسعه کیفی دارند و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مسکن منعقد شده که همه اقدامات عمرانی با نظارت مهندسان اتفاق می‌افتد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با اشاره به اینکه نیروهای کافی برای نظارت کیفی نداریم تصریح کرد: سیستم‌های خصوصی ارکان کافی برای نظارت ندارد و به عنوان مثال چک‌های لیست‌های سازمان نظام مهندسی بیشتر موارد کمی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و کیفی نیست.

وی با بیان‌ اینکه در سال‌های اخیر اصلاح چک لیست‌های نظارتی مورد توجه قرار گرفته است عنوان کرد: امیدواریم نظارت بر پروژه‌های عمرانی فراتر رود و از خدمات گسترده بخش‌های خصوصی در این زمینه استفاده کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1397، کدخبر: 1725897 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
کجای این امار ها و عناوین روح معماری ایرانی دارد؟همه اش بر مبنای تفکر غرب است
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
باید این فرهنگ ساخت وساز غربی در کشور ما منسوخ بشه و بتونیم شرایط ایجاد این معماری که بر روح و فرهنگ هم تاثیر داره شرایط افرهنگی اجتماع رو بهبود ببخشیم
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین