پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۲۸۲۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۵
بر اساس اعلام مرکز آمار، درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در دوازده ماه منتهی به فروردین سال ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای خانوارهای کل کشور ٨,١ درصد است.
شعارسال: گزارش شاخص قیمت کل کالاها وخدمات مصرفی خانوارهای کل کشور، شهری و روستایی و درصد تغییرات شاخص به تفکیک استان در فروردین ماه سال ١٣٩٧، شاخص کل (بر مبنای١٠٠=١٣٩۵) در فروردین ماه سال ١٣٩٧ برای کل کشور عدد ١١٢,٩ را نشان می‌دهد. بیشترین عدد شاخص در این ماه مربوط به استان کرمانشاه (١١٨.٧) و کمترین عدد شاخص مربوط به استان سیستان و بلوچستان (١٠٩.٧) است.

١- شاخص کل (بر مبنای١٠٠=١٣٩۵) در فروردین ماه سال ١٣٩٧ برای کل کشور عدد ١١٢,٩ را نشان می‌دهد. بیشترین عدد شاخص در این ماه مربوط به استان کرمانشاه (١١٨.٧) و کمترین عدد شاخص مربوط به استان سیستان و بلوچستان (١٠٩.٧) است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در دوازده ماه منتهی به فروردین ماه سال ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای خانوارهای کل کشور ٨,١ درصد است. همچنین نتایج نرخ تورم استانی نشان می دهد، بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در این ماه ١٠.٩ درصد است که مربوط به استان کرمانشاه می باشد و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه ٦.٤ درصد و مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است.

٢- شاخص کل (بر مبنای١٠٠=١٣٩۵) در فروردین ماه سال ١٣٩٧ برای خانوارهای شهری عدد ١١٢,٩ را نشان می‌دهد. بیشترین عدد شاخص در این ماه مربوط به استان کرمانشاه (١١٨.٤) و کمترین عدد شاخص مربوط به استان زنجان (١٠٩.٩) است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در دوازده ماه منتهی به فروردین ماه سال ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای خانوارهای شهری ٨,٠ درصد است. همچنین نتایج نرخ تورم استانی نشان می دهد، بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در این ماه ١١.١ درصد است که مربوط به استان لرستان می باشد و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه ۶.۵ درصد و مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است.

۳- شاخص کل (بر مبنای١٠٠=١٣٩۵) در فروردین ماه سال ١٣٩٧ برای خانوارهای روستایی عدد ١١٢,٩ را نشان می‌دهد. بیشترین عدد شاخص در این ماه مربوط به استان کرمانشاه (١١٩.٨) و کمترین عدد شاخص مربوط به استان سیستان و بلوچستان (١٠٦.٧) است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در دوازده ماه منتهی به فروردین ماه سال ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای خانوارهای روستایی ٨,٣ درصد است. همچنین نتایج نرخ تورم استانی نشان می دهد، بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در این ماه ١١.۵ درصد است که مربوط به استان کرمانشاه می باشد و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه ۴.٨ درصد و مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.اطلاعات بیشتر از طریق فایل پیوست قابل دستیابی است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری اقتصاد ایران آنلاین ، تاریخ انتشار: 24 ارديبهشت 1397 ، کدخبر: 333906 ، www.eghtesadeiranonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
نرخ تورم امسال بسیار بالاتر رفته ؛ این مشکلی هست که راه حل درست حسابی ای براش پیدا نشده
ا.ح75
ناشناس
Germany
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
این تورم تک رقمی به چه دردی می خوره وقتی انقدر قدرت خرید مردم اومده پایین
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین