پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
معاون فنی اداره کل مراتع و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل خشکسالی در سیستان و بلوچستان، امسال شاهد کاهش رویش و تولید گیاهان دارویی در استان بوده‌ایم.
شعار سال: معاون فنی اداره کل مراتع و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل خشکسالی در سیستان و بلوچستان، امسال شاهد کاهش رویش و تولید گیاهان دارویی در استان بوده‌ایم.

ریگی افزود: در سال 97 مجوز برداشت گیاهان دارویی از مراتع سیستان و بلوچستان داده نمی‌شود.

وی با اشاره به کاهش قابل توجه بارش باران در سراسر استان گفت: میزان گیاه دارویی موجود در مراتع و عرصه‌های جنگلی سیستان و بلوچستان بسیار کم شده است و در بسیاری از مراتع تنها برای مصارف خانگی کفایت می‌کند.

ریگی افزود: تنها در بخش ها و مراتع مشخصی امکان صدور مجوز برداشت وجود دارد که پس از پرداخت بهره مالکانه دولت و اجرای عملیات احیا، اجازه برداشت و حمل به خارج از استان داده می‌شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت تولید گیاهان دارویی در مراتع استان 220 تن در سال های پرباران است که می‌تواند درآمدی 23 میلیارد ریالی و 66 هزار نفر روز اشتغال را به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان یک رویشگاه بزرگ برای گیاهان دارویی است اما اقلیمی بسیار آسیب پذیر در مقابل خشکسالی دارد که این موضوع باعث کاهش برداشت گیاهان دارویی در سال جاری شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97022915743 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین