پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۹۸۸۲
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
پس از سال‌ها بحث و کشمکش درباره تشکیل انجمن جوانان در اتاق بازرگانی تهران درنهایت این طرح به سرانجام رسیده و در شش خردادماه انتخابات هیئت مؤسس این انجمن برگزار خواهد شد.

شعار سال: طرح اولیه تشکیل انجمن جوانان در اتاق بازرگانی تهران در سال ۱۳۸۵ در جریان انتخابات اتاق بازرگانی مطرح شد اما پس از انتخابات به فراموشی سپرده شد اما درنهایت با پیگیری نمایندگان جوان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی تهران این طرح در سال گذشته کلید خورد و اکنون در آستانه تشکیل هیئت موسی است. مشابه این تشکل که پیرامون کسب‌وکار جوانان و کارآفرینی تشکیل می‌شود در ۱۲۰ کشور جهان وجود دارد که محدودیت سنی عضویت در این‌گونه تشکل تا سن ۲۱ تا۴۰ سال است.بر همین اساس حداکثر سن برای عضویت در این انجمن ۳۹ سال است.

برنامه ای برای ورود دهه هفتادی ها به کسب و کار نداریم

پرهام رضایی،نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند و یکی از اعضای ائتلاف فکرنو شرکت‌کننده در انتخابات انجمن جوانان گفت:تشکیل انجمن جوانان پس از سال تا پیگیری را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم این مقدمه برای تشکیل انجمن جوانان در استان تا و شکل‌گیری یک تشکل ملی در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به اهداف انجمن جوانان اظهار کرد:جوانان ریسک‌پذیری بالایی دارند و در استارتاپ تا موفقیت‌هایی چشمگیری کسب کرده‌اند که تجارت‌های خانوادگی چندین و چندساله نتوانسته به این حد رشد کنند.این انجمن به دنبال این است که تا با گردآوردن جوانان کارآفرین زمینه کسب‌وکارهای جمعی را فراهم آورد.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند بابیان این‌که اولین هلدینگ جوانان کارآفرینی در تمام عرصه‌های اقتصادی تشکیل می‌شود،افزود:دهه شصتی تا برای ورود به تشکل تا و کسب‌وکار در این سال تا با مشکلات زیادی مواجه بودند و این انجمن به دنبال آن است تا زمینه کسب‌وکار و ورود به بازار دهه هفتاد و هشتادی را فراهم بیاوریم. در حال حاضر برای نسل جوان هیچ برنامه اقتصادی اشتغال‌زا نداریم.

وزیر ورزش و جوانان ۶۰ سال سن دارد!

عطاالله اشرفی اصفهانی،عضو انجمن واردکنندگان سم وکود ایران و یکی دیگر از اعضای این ائتلاف اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی،شبکه‌سازی کارآفرینی و جانشین پروری سه هدف اصلی تشکیل این انجمن است تا جوانان از طریق یک‌نهاد قانونی پیگیر مطالبات خود باشند.

وی بابیان که سن وزیر ورزش و جوانان در ایران بیش از شصت سال است گفت:در حال حاضر مجموعه‌های بزرگ اقتصادی توسط دولتی تا و مدیرعامل‌هایی با بیش از ۵۰ سال اداره می‌شود در حالی توسعه اقتصادی باید به دست جوانان و در بخش خصوصی دنبال شود.

عضو انجمن واردکنندگان سم وجود ایران با اشاره به این‌که مبارزه با فساد تنها از طریق واگذاری امور به بخش خصوصی محقق می‌شود،گفت:در این راستا برای جانشین پذیری اقتصاد باید مهارت افزایی و آموزش‌های مدیریتی انجام شود که انجمن جوانان این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

مشکلات زنان در ورود به محیط کسب و کار

میلاد بختیاری، رئیس انجمن صنفی تجهیزات بیهوشی و تنفسی نیز در این نشست گفت:انجمن جوانان پل ارتباطی میان نسل جوان و دولت خواهد بود و به دنبال بهبود فضای کسب‌وکار برای جوانان هستیم . در حال حاضر تسهیلات بانکی با سود بالا در اختیار تولیدکننده قرار می‌گیرد و باید فضای فراهم شود تا جوانان بتوانند به‌راحتی فضای اقتصادی شوند.

هدیه بهرام پور،نماینده زنان این ائتلاف نیز اظهار کرد:با توجه به فرهنگ و مشکلات اجتماعی موانع زیادی بر سر راه حضور رنان در اقتصاد وجود دارد بر همین اساس انجمن جوانان به جایگاه رنان توجه ویژه دار دو سه کرسی را به رنان اختصاص داده هرچند که با تفکیک جنسیتی مخالفیم و باید بر اساس شایسته‌سالاری کرسی تا بین رنان و مردان تقسیم شود.

وی با اشاره به مشکلات رنان در عرصه جامعه گفت:رنان برای ورود به کسب‌وکار با مشکلاتی از نظیر جذب سرمایه ،نبود فرهنگ مدیریت زن در اجتماع و نپذیرفتن این موضوع از سوی مزدان مواجه هستیم و امیدواریم از طریق این تشکل مطالبات رنان در محیط کارآفرینی را پیگیری وبا مسئولان چانه زنی کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری گسترش، تاریخ انتشار 1 خرداد 97 ، کد مطلب: 32847، www.gostaresh.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین