پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۹۸۱
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
نائب رئیس اتحادیه باغداران استان تهران گفت: سرمازدگی اخیر برای قاچاقچیان بهانه ای شد تا اقدام به توزیع میوه های قاچاق در بازار کنند.

شعار سال: مجتبی شادلو نائب رئیس اتحادیه باغداران استان تهران درباره آخرین وضعیت خسارت سرمازدگی دیررس بهاره به باغات اظهار کرد: تا اواسط خرداد نمی توان میزان خسارت و تولید نهایی میوه های سردرختی را اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه تنها 25 درصد باغات میوه تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی هستند،افزود: با توجه به تاخیر پرداخت در غرامت ها و عملکرد ضعیف صندوق بیمه در بخش باغبانی و زراعت، کشاورزان تمایل چندانی به بیمه باغات خود ندارند که انتظار می رود اشکالات بحث آیین نامه صندوق بیمه مرتفع گردد.

به گفته شادلو دولت برای جبران خسارت زدگی باغات و استمرار امر تولید باید تمهیدات جدی به کار گیرد چرا که بی توجهی به کشاورزان خسارات جبران ناپذیری به بخش باغداری کشور وارد خواهد کرد.

نائب رئیس اتحادیه باغداران ادامه داد: اگر کمترین بی توجهی در رسیدگی به باغات اتفاق بیفتد، این امر در آینده ای نه چندان دور تهدید جدی برای کاهش تولید ، کیفیت محصول و حتی رهاسازی باغات توسط باغداران به شمار می رود .

به گفته وی دولت بخشی از هزینه های جاری باغات را باید در قالب کمک بلاعوض بدون در نظر گرفتن این امر که آنها تحت پوشش صندوق بیمه هستند یا خیر، در اختیار کشاورزان قرار دهد تا همچنان شاهد بازار مملو از میوه های رنگارنگ ایرانی باشیم.

شادلو در پاسخ به این سوال که سرمازدگی اخیر بهانه ای برای توزیع میوه های رنگارنگ قاچاق شد،تصریح کرد: اگرچه در طول سال های مختلف به بهانه های متفاوت شاهد توزیع میوه های قاچاق در بازار بودیم، اما سرمازدگی اخیر برای قاچاقچیان بهانه ای شد تا با سو استفاده از این موضوع جیب خود را از سود هنگفت واردات پر کنند.

نائب رئیس اتحادیه باغداران در پایان گفت: در صورت کمبود میوه های سردرختی، واردات میوه باید از مسیرهای قانونی و تحت نظارت های قرنطینه ای صورت گیرد چرا که قاچاق میوه به سبب ورود آفات خسارت جبران ناپذیری به بخش کشاورزی کشور وارد خواهد کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 31 اردیبهشت 97، کد مطلب: 6537394: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین