پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۸۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
مدیرعامل آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص نحوه آب رسانی به روستاهایی که شبکه آب رسانی ندارند توضیحاتی ارایه داد و گفت: مردم از آب شرب برای آبیاری باغات و فضای سبز استفاده نکنند.

شعار سال: کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان هایی است که به دلیل بارش های زیادی که در زمستان داشت به عنوان یکی از استان های پر آب در کشور معروف بود استانی که در کنار آب و هوای متبوعی که دارد آب گوارایی نیز دارد اما در سال های گذشته با کمبودهایی در بخش آب شرب مواجهه است به گونه ای که در تابستان کمبود اب یک بحران جدی محسوب می شود.

این استان در کنار اب و هوای خنکی که دارد اما در تابستان نیز روزهای گرمی را سپری می کند که به دلیل گرمی هوا مصرف آب نیز افزایش پیدا می کند و با افت فشار آب و گاهی نیز نبود آب در برخی از نقاط استان و شهر یاسوج مواجهه هستیم که باعث نارضایتی زیادی در بین مردم می شود.

در این وضعیت کمتر شدن بارش ها نسبت به سال های گذشته در استان گویا در سال های آینده با بی آبی زیادی مواجهه هستیم اما در این میان مسئولان ابفا نیز باید برنامه هایی برای کاهش مصرف آب در استان داشته باشند برنامه های منظمی که وقتی تابستان فرا رسیدن اینگونه نباشد که یک منطقه هیچ آبی برای خوردن نداشته باشد اما منطقه دیگر در آب شنا کند.

کمتر از یک ماه دیگر تا شروع فصل تابستان و گرمای آن مانده است مسئولان ابفای شهری، روستایی آب منطقه ای اگر قصد انجام کاری داشته باشند باید تا کنون برنامه ریزی های لازم را داشته باشند که همچون تابستان های سال های گذشته با کمبود بی آبی مواجهه نشویم.

فصل بهار در حال اتمام است در این مدت مناطق زیادی به ویژه مناطق روستایی با بحران آب مواجهه بودند روستاهایی که چند روز در هفته آب نداشتند و یا برخی دیگر که روزی تنها یک ساعت اب آنها وصل می شد با این وضعیت آبفا باید با توجه به شرایط برنامه ویژه ای در خصوص کمبود آب در استان داشته باشند که این تنش آب در استان کاهش پیدا کند.

پاسره رییس آبفای روستایی  گفت: به روستاهایی که فاقد شبکه آب رسانی هستند آب رسانی به صورت سیار انجام می شود 180 روستا در استان از طریق 13 تانکر آب رسانی سیار انجام می شود.

وی بیان کرد: این گونه آب رسانی نوبتی انجام می شودو بر اساس درخواست مردم توزیع می شود همچنین برای جلوگیری از مصرف بی رویه توسط این افراد مبلغی ناچیز از آنها دریافت می شود و بعد انتقال آب انجام می شود تعداد این روستاها نیز مشخص و مکانشان نیز شناسایی شده است.

رییس آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: منابع ذخیره آب در روستاهایی که شبکه آب رسانی دارند وجود دارد هر چند اکنون مشکلی در خصوص آب در مناطق روستایی نداریم اما گاهی اگر منابع آب در منطقه ای در دسترس نباشد آب رسانی نوبتی انجام می شود.

پاسره در پاسخ به این سوال که برخی از مناطق دهستان دشت روم از نبود اب رنج می برند گفت: تا کنون مشکلی از نظر کمبود آب در دشت روم گزارش نشده است اگر هم چنین مشکلی باشد باید به آبفای روستایی مراجعه کنند که موضوع پیگیری شود چرا که ممکن است در اثر انشعابات غیر مجاز باشد به شدت پیگیری می کنیم.

وی افزود: مردم از آب استفاده به جا کنند آبی که در انشعبات جریان دارد فقط برای شرب و مصارف خانگی است از این آب برای احشام، ابیاری فضای سبز، باغات استفاده نکنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، تاریخ 6 خرداد 97، کد مطلب: 108015: www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
0
0
مردم باید با سازمان ها همکاری کنن برای این بحران اب تا که ایشالله به سلامتی ازش گذر کنیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین