پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۱۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
ناصر کرمی صبح سه‌شنبه در نشست ستاد طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر اظهار داشت: اجرای طرح سنجش دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان الزامی و ضروری است.
شعار سال: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در سال تحصیلی آینده حدود ۱۸ هزار دانش آموز بدو ورود مورد سنجش قرار می‌گیرند.

ناصر کرمی صبح سه‌شنبه در نشست ستاد طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر اظهار داشت: اجرای طرح سنجش دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان الزامی و ضروری است.

کرمی ادامه داد: در سال تحصیلی ۹۷-۹۶، بیش از ۲۳ هزار دانش آموز بدو ورود در طرح سنجش شرکت کردند که از این آمار بوشهر بیشترین و خارک کمترین دانش آموز را در طرح سنجش داشته است.

* آغاز سنجش از ۱۰ تیرماه

وی تصریح کرد: طبق پیش بینی در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ تقریبا ۱۸ هزار دانش آموز بدو ورود مورد سنجش قرار می‌گیرند و شروع سنجش از ۱۰ تیر ۹۷ خواهد بود و تا ۳۱ شهریور ۹۶ ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از ۱۰ تیر ۹۷ تا ۱۵ مرداد ۹۷ نیز طرح جهش تحصیلی اجرا می شود افزود: هزینه بخش اولیه طرح جهش تحصیلی ۷۵۰ هزار ریال است و این هزینه برای بخش اولیه سنجش نوآموزان ۲۵۰ هزار ریال خواهد بود.

کرمی یادآور شد: پوشش تحصیلی دانش آموزان باید براساس اصول و کارشناسی شده انجام شود تا اثر بخشی بهتری داشته باشد.

* هدایت تحصیلی نوآموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: پایگاه سنجش باید نوآموز را با همه نارسایی‌ها، مشکلات و توانایی‌ها شناسایی کند تا مدیر مدرسه به همراهی معلم مربوط با شناخت کافی از دانش آموز، تحصیل را برای آن ها تسهیل کنند.

وی بیان کرد: سنجش در دوره ابتدایی یک هدایت تحصیلی است این هدایت تحصیلی همانند دوره دبیرستان است که دانش آموز با استفاده از درک توانایی ها می توانند موفق باشد.

* ارتقای آگاهی مردم نسبت به سنجش

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در این زمینه نیاز است مردم با آگاهی بیشتری با موضوع روبرو شوند و با استفاده از اطلاع رسانی وسیع در سطح استان، آگاهی آنان ارتقا داده شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در سنجش، همراهی والدین بیش از پیش حس می شود تا اگر اختلالی در یک دانش آموز نمود داشت این دانش آموز با همکاری معلم و ولی دانش آموز در طول سال تحصیلی ضرری را متوجه خود نبیند.

* پذیرش دانش‌آموز بدون سنجش تخلف است

وی افزود: پذیرش دانش آموزان بدون سنجش تخلف محسوب می شود و مدیر مدرسه باید به این درک برسد مداخله به هنگام و برطرف کردن مسئله بسیار مهم است.

کرمی خاطر نشان کرد: عدم سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان سبب ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری برای دانش‌آموزان می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: ارزیابی و سنجش سطح سلامت عمومی و آمادگی تحصیلی، بینایی و شنوایی دانش‌آموزان‌ بدو ورود به دبستان از رویکردهای اجرای طرح سنجش این دانش آموزان است.

* شناسایی به‌موقع نارسایی‌های جسمی

وی با تاکید بر اینکه عدم شناسایی و توجه به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان می‌تواند سلامت کودکان را به مخاطره بیندازد، گفت: همچنین عدم سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان سبب ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری برای دانش‌آموزان می‌شود.

کرمی متذکر شد: تشخیص و شناسایی به‌موقع نارسایی‌های جسمی، کمک به بهبود کیفی آموزش، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و کنترل برخی از عوامل موثر بر افت تحصیلی از اهداف اصلی اجرای طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان است.

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 8 خرداد 1397، کدخبر: 4309260 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
هرچقدر که میزان بیسوادی در استان کاهش پیدا کنه سطح کیفیت زندگی مردم هم افزایش پیدا میکنه
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
این سنجش های اولیه در زمینه سلامت دانش اموزان خیلی تاثیر بسزایی داره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین