پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۹۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با بیان اینکه امسال آموزش‌های مهارتی برای سه‌هزار نفر از روستائیان استان ارائه می‌شود گفت: سال گذشته ۲ هزار نفر از روستائیان استان بوشهر توانمند مهارتی شدند.
شعار سال: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با بیان اینکه امسال آموزش‌های مهارتی برای سه‌هزار نفر از روستائیان استان ارائه می‌شود گفت: سال گذشته ۲ هزار نفر از روستائیان استان بوشهر توانمند مهارتی شدند.

 عبدالمجید دارهکی صبح امروز در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی در روستاها با اشاره به برنامه‌های تدوین شده در حوزه آموزش‌های روستایی اظهار داشت: کمک به مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها به روستاها با ارائه آموزش‌های مهارتی برای روستاییان، عشایر و مردم مناطق محروم در حال انجام است و برنامه‌های مشخصی نیز برای این گروه‌ها توسط فنی وحرفه‌ای استان تدوین شده است.

دراهکی با اشاره به اهداف تعیین شده برای امسال در حوزه آموزش‌های روستایی تصریح کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی به روستائیان مستلزم برنامه‌ریزی دقیق کارشناسان از طریق نیازسنجی آموزشی و با کمک دست‌اندرکاران این امر، به ویژه دهیاران امکان‌پذیر است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از پرداخت تسهیلات به توسعه زیرساخت‌های روستایی خبرداد و بیان کرد: از آنجائیکه شاهد مهاجرت روستاییان به شهر و تبعات آن هستیم، تاکید دولت در راستای مهاجرت معکوس روستاییان بوده که با ایجاد تسهیلات و رفاه لازم در روستاها به عنوان قطب‌های تولید در جامعه نقش موثری در توسعه کشور داشته باشند.

وی با بیان اینکه در این راستا با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و تفاهم نامه‌های منعقد شده با دستگاه‌های اجرایی در این زمینه، نیاز سنجی برنامه‌های آموزشی در روستاهای استان صورت پذیرفت، افزود: جلساتی که با دهیاران، شورای اسلامی روستاها، بخشداران و کمیته های اشتغال شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران برگزارشد، رشته‌های مورد نیاز شهرستان‌ها را احصاء کرده و در زمینه توسعه آموزش‌های مهارتی در روستاها گام برداشته‌ایم.

دراهکی با بیان اینکه توانمند سازی افراد فاقد مهارت و ارائه آموزش‌های مهارتی در راستای یاری رساندن به ایجاد اشتغال پایدار در جامعه و حفظ آن در جامعه شغلی کشور مهمترین رسالت سازمان آموزش فنی و حر فه‌ای است،  خاطر نشان کرد: خصیصه این آموزش‌ها ، نوعی پرورش کارآفرین است  به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و دانش فنی، قادر به کسب فرصت‌های شغلی مناسبی  است و یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به نقش مهارت آموزی در روستاها در راستای توسعه اقتصادی هر بخش گفت: در چهار ماهه نخست امسال 250 هزار نفر ساعت آموزش در بخش روستایی و عشایری استان ارایه شده است.

وی با بیان اینکه امسال آموزش‌های مهارتی برای  سه‌هزار نفر از روستائیان استان ارائه می‌شود تصریح کرد: سال گذشته 2 هزار نفر  نفر از روستائیان استان بوشهر توانمند مهارتی شدند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 28 مرداد 1397، کدخبر: 1806488 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
0
0
ا.ف75
فقط امیدوارم بتونن این مهارت هارو توی همون روستا پیاده کنن! نه اینکه بیان تو شهر به این بهونه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین