پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۳۱
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
عضو هیات رئیسه مجلس، با انتقاد از باقی ماندن گره‌های کور و حلقه‌های مفقوده بخش تولید، گفت: مجلس آینده و دولت با کمک هم گره‌های کور تولید را باز کنند.

شعارسال: محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب پس از انتخابات هفتم اسفند و ارائه سرفصل هایی به عنوان وظایف مجلس دهم اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی که همیشه در کشور ما وجود داشته، بی‌توجهی به اقدام و عمل کرد.

وی افزود: حتی در زمان حضرت امام(ره) نیز این آسیب در میان مسئولان وجود داشت که امام راحل(ره) بارها درباره مبارزه با فساد فرامین خاصی صادر می کردند و این فرامین و فرمایشات به طور گسترده مورد استقبال مسئولان در سخنرانی ها قرار می گرفت، اما در عمل اتفاق خاصی رخ نمی داد.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: در سال های اخیر نیز مسائل و موضوعاتی مانند حساسیت نسبت به مداخله بیگانگان به ویژه آنهایی که دشمنی جدی با ما دارند و اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با آنان، مطرح شده و یا در خصوص اقتصاد مقاومتی پس از تاکیدات رهبر انقلاب سخنرانی ها و سمینارهای مختلفی اجرا شده است، اما در مقام عمل شاهد اقدامات موثر و جدیدی نبوده ایم.

*گام جدی از سوی مسئولان برای اقتصاد مقاومتی برداشته نشده است

فرهنگی به تشکیل جلسات سران سه قوه در راستای پیگیری مسائلی همچون اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت: تا جایی که خبر داریم گام های عملی زیادی در پی این نشست ها برداشته نشده است، تا جایی که مقام معظم رهبری خودشان شخصا جلساتی را با برخی مسئولان ذیربط برگزار کرده اند و به طور جزئی وارد مصادیق نیز شده اند، اما باز هم در عمل شاهد اقدام جدی از سوی مسئولان نبوده ایم.

وی با بیان اینکه این مسئله ناشی از بی‌توجهی مسئولان در سطوح مختلف است، ادامه داد: در مجلس نهم قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر را تصویب کردیم و پیش از آن در مجلس هشتم نیز قانون بهبود فضای کسب و کار تصویب شد، اما این دو قانون که به طور کلیدی نقش موثری بر اجرای اقتصاد مقاومتی دارند، به طور عملی اجرا نشده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات تحت عنوان حفظ محیط زیست و بدون دلیل قانع‌کننده با تولید مقابله می شود و گاهی با عناوین دیگر، بروکراسی مقابل پای تولیدکنندگان قرار می گیرد؛ به گونه ای که بسیاری از تولیدکنندگان هم سرمایه خود را از دست‌رفته می بینند و هم از تولید به عنوان کابوس یاد می کنند.

فرهنگی با اشاره به تلاش مجالس گذشته برای الزام دستگاه ها به ایجاد پنجره واحد کسب و کار و بهره‌گیری از فضای مجازی، اظهار داشت: وقتی در عمل با فضای مطلوب فاصله داریم، گره های کور باقی می ماند و اراده ای برای حل و فصل حلقه های مفقوده دیده نمی شود.

وی درباره نقش نظارتی مجلس در این زمینه گفت: نظارت مجلس بدون اراده جدی بخش اجرایی به جایی نمی رسد و مجلس نهایتا می تواند شوک‌هایی مانند استیضاح وزرا یا سوال از رئیس جمهور را وارد کند، اما باید توجه داشت که با مباحث عوام‌گرایانه و پوپولیستی کاری از پیش نمی رود، چون این مسائل نیز حاشیه‌ساز می شود.

فرهنگی در عین حال تاکید کرد: به‌طور کلی مجلس باید نقش نظارتی خود را پررنگ‌تر کند و با کمک دولت حلقه‌های مفقوده و گره‌های کور تولید را باز کند.

عضو هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: در این صورت می توان امید داشت تا با اجرای دقیق‌تر قوانین قبلی، منویات مقام معظم رهبری نیز عملی شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 07 فروردین 1395، کدمطلب: 3585556 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین