پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۴۸
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم داشتن اقتصاد زاینده برای کشور گفت: تصمیم جمهوری اسلامی ایران در مسئله هسته‌ای عاقلانه بود و باعث شد ضمن حفظ دانش هسته‌ای، تحریم‌ها نیز برداشته شود.

شعارسال: علی لاریجانی در دیدار با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، اعضای هیات مدیره اتاق اصناف و روسای اتحادیه‌های صنفی این استان، افزود: برخی از مشکلات ناشی از اعمال تحریم‌های ظالمانه بود اما باید توجه داشت مدیریت ناصحیح داخلی نیز در چند سال گذشته باعث ایجاد شرایط اقتصادی دشوار در کشور شد.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته دشمنان تحریم‌های همه‌جانبه‌ای در موضوعات مختلف مانند بانک و بیمه اعمال کردند و همچنین تحریم‌ها باعث شد تا مواد اولیه مورد نیاز با چند واسطه به داخل کشور وارد شود که این باعث گرانی بیشتر کالاها شد، که از این مراحل عبور کردیم.

لاریجانی با بیان اینکه باید توجه داشت مذاکرات با حساب و کتاب انجام شد و دستاوردهای خوبی حاصل شده است، گفت: با توجه به اقدامات انجام شده، فضای تنفسی مناسبی برای اقتصاد کشور ایجاد می‌شود که کسب و کار رونق می‌گیرد، البته باید تلاش شود کارها با وفاق بیشتر به تقویت اقتصاد منتهی شود.

رئیس مجلس درخصوص مشکلات اصناف تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت باید بستری فراهم کند تا زمین با قیمت مناسب در اختیار اصناف برای ایجاد شهرک صنوف قرار گیرد، زیرا این کار باعث آبادانی بیشتر آن منطقه می‌شود.

لاریجانی ادامه داد: در زمینه اخذ مالیات از اصناف باید مساعدت‌های قانونی لازم انجام شود و مسائل صنوف مختلف نیز درک شود.

وی بیان کرد: برخی از صنوف قابلیت استفاده از صندوق‌های مکانیزه فروش را دارند، البته برخی استثناها در این رابطه وجود دارد که باید با دادن فرصت و آموزش، زمینه استفاده از صندوق‌های مکانیزه فروش برای تمامی صنوف فراهم شود، زیرا این موضوع به بخش تولید کمک می‌کند.

وی گفت: اتاق اصناف مرکزی در تعامل با وزارت اقتصاد می‌تواند برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد تا براساس زمانبندی ها، مشکلات درخصوص اخذ مالیات بر ارزش افزوده بررسی و رفع شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار خبر 20 بهمن 1394، کدمطلب: 461691، www.pana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین