پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۳۵
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
شورای حقوق بشر سازمان ملل نام هر یک از شرکتهای خارجی که در پروژه های شهرک سازی در کرانه باختری با شرکت های صهیونیستی همکاری کنند را در لیست سیاه قرار می دهد.

شعارسال: شورای حقوق بشر سازمان ملل تصویب کرد که نام شرکت های خارجی که در تعامل با شرکت های صهیونیستی مجری پروژه های شهرک سازی در کرانه باختری هستند، در لیست سیاه قرار گیرد.

بر اساس این گزارش این تصمیم شورای حقوق بشر موجب عزلت، محاصره و وارد شدن خسارات سنگین به اقتصاد صهیونیست ها می شود.

به دنبال این اقدام شورای حقوق بشر، جنبش «المجاهدین» فلسطین با صدور بیانیه ای ضمن استقبال از این تصمیم، تصریح کرد: این تصمیم آغاز روند مسالمت آمیز برای محاصره کردن رژیم صهیونیستی است که از ده ها سال پیش تاکنون به مردم فلسطین ظلم می کند.

در این بیانیه همچنین از کشورهای عرب زبان و اسلامی خواسته شده که هرگونه روابط سیاسی و اقتصادی خود با رژیم صهیونیستی را قطع کنند و تاکید شده که این اقدام به اعمال تحریم ها علیه رژیم صهیونیستی و متحدانش کمک می کند.

جنبش المجاهدین در پایان از شورای حقوق بشر درخواست کرده تا این قطعنامه را به مرحله اجرا بگذارد.

در همین راستا همچنین «مصطفی البرغوثی» رئیس جنبش ابتکار ملی فلسطین نیز ضمن تمجید از این قطعنامه اظهار داشت: این قطعنامه در خصوص دستیابی به پیروزی های جدید کمک می کند و با افزایش روزانه تحریم ها علیه رژیم صهیونیستی موجب بازداشتن صهیونیست ها و تغییر موازنه قدرت به نفع مردم فلسطین علیه اشغالگران خواهد شد.

اما از سوی دیگر «لیبرمن» رئیس حزب اسرائیل خانه ما در واکنش به این اقدام سازمان حقوق بشر از نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخواست کرد تا روابط کابینه اش را با شورای حقوق بشر قطع کند.

گفتنی است پیش از این نتانیاهو نیز از کشورهای مسئول خواسته بود که به این قطعنامه سازمان حقوق بشر احترام نگذارند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 07 فروردین 1395، کدمطلب: 3585581 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین