پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۳۱۶۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران از اعلام آمادگی بانک سرمایه‌گذاری اروپا برای فاینانس شرکت‌های ایرانی خبر داد.

شعار سال: علی شمس‌ اردکانی که در کمیسیون انرژی و محیط‌ زیست اتاق تهران نیز عضویت دارد در چهاردهمین نشست این کمیسیون با اشاره به نشست فعالان بخش خصوصی حوزه انرژی با کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در اتاق ایران، گفت: در این نشست درباره چگونگی استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و فاینانس در طرح های صنعت نفت و انرژی ایران، گفت‌و‌گو شد.
وی افزود: کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در این دیدار، توضیحات مفصلی درباره بانک سرمایه‌گذاری اروپا ارائه داده و گفته که این بانک، دولتی است و هیچ‌گونه ارتباط کاری با آمریکا ندارد.
رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران، افزود: طبق گفته‌های کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا، از جمله خدمات بانک سرمایه‌ گذاری اروپا، تجهیز بنگاه‌های کوچک و متوسط به منابع مالی و فاینانس است که در این رابطه، این بانک قصد دارد همکاری‌هایی با ایران داشته باشد.
شمس‌اردکانی با اشاره به اینکه در این نشست، کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا خبر داد که بانک سرمایه‌گذاری اروپا آماده همکاری با یک بانک خصوصی از ایران است، افزود: در نشستی که در اتاق ایران برگزار شد، دو طرف توافق کردند کارگروه‌هایی در حوزه‌های آب، برق، تجهیزات صنعت نفت و انرژی‌های نو تشکیل شود.
رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران افزود: برای استفاده از منابع مالی و فاینانس بانک سرمایه‌گذاری اروپا، بانک‌های ایرانی می‌توانند در فرایند مشخصی به پالایش منابع مالی مورد نیاز بنگاه‌های کوچک و متوسط ایرانی اقدام کنند.
در این جلسه همچنین، رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران با اشاره به برگزاری نشست اخیر اعضای این کمیسیون با مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، از تشکیل کارگروه مشترک میان کمیسیون و این شرکت برای پیشبرد مسائل و مشکلات مربوط به بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی خبر داد.
رضا پدیدار به بسته کارآفرینی وزیر نفت در نمایشگاه بین‌المللی نفت که چندی پیش برگزار شد اشاره کرد و گفت: وزیر نفت در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه از بسته شش میلیارد دلاری این وزارتخانه برای ساخت تجهیزات صنعت نفت خبر داد.
وی افزود: مکاتبات اولیه از سوی کمیسیون انرژی اتاق تهران با وزارت نفت در خصوص جزئیات این بسته کارآفرینی صورت گرفت و منتظر اعلام آن از طرف این وزارتخانه هستیم. طبق گفته‌های وزیر نفت، این بسته شش میلیارد دلاری مختص بخش ‌خصوصی کشور برای ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت کشور است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ 20 شهریور 96، کد مطلب: 2140432: www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
ایران و اروپا از بعد از خروج آمریکا دارند همکاری های بیشتری رو انجام میدن و این یعنی شکست آمریکا
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین